Många skratt

Hejsan på er alla ! Nu har jag landat här hemma igen efter att ha varit på annan ort i helgen. Är ju hemma för det mesta så det är mest bara roligt att få komma iväg lite och vara social även om det ibland blir påfrestande men jag kan ju välja hur jag vill göra och det känns skönt. Vissa kanske skulle säga att jag är lite egoistisk men jag tycker faktiskt inte det. Det handlar ju om att göra saker som man mår bra av i slutänden och det är skönt att kunna ägna sig åt sina intressen fullt ut, utan att ha någon som gnäller på en att göra si eller så. Hur som haver så såg vi på en jättebra film idag. Med tanke på de senaste veckornas sökande ute i skärgården så blev det verkligen lyckat att titta på Hundraåringen som gick ut genom ett fönster och försvann med Robert Gustafsson. Må hända att den blev lite seg ibland men det fanns ändå många småroligheter i den som gjorde att man kunde dra på smilbanden. Om ryssarna sett den så skulle de med all största sannorlikhet skratta åt oss i dubbel bemärkelse också. Fast det fanns ju som sagt fler saker i den som var roliga men ubåten stack ut med tanke på de senaste händelserna. Sedan tror jag också att man kanske måste ha visst bakgrundsfakta för att förstå de här små vitsarna som är inbakade i handlingen. Visst kan man se den utan att veta med , men för att förstå sammanhanget så är det bra om man kan lite. Sedan så har jag jobbat på mitt ena projekt och det går sakta framåt. Nu är det inte mycket kvar vad det gäller själva grovarbetet sedan utan nu kan jag fokusera på detaljerna sedan. Som alltid har jag ju lite andra saker på gång med men jag brukar nästan alltid ha ett lite större projekt igång också. Sedan tar jag det lugnt och myser med Meeko mellan varven. Han hade lyckats med att sprätta ut nästan all sand från sitt sandbad och toalettrullen var det inte heller mycket kvar av så nog har hamstern också jobbat på i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0