Höstprommis

 
Nu har jag varit ute på en höstpromenad och samlat ihop tankarna lite. Det kanske behövs en dag som denna då de kanske flyger åt en massa olika håll annars. För det har varit mycket idag känns det som på vissa punkter. Först den tråkiga nyheten om fd fotbollspelaren Klas Ingessons bortgång. Inte för att jag någonsin varit speciellt intresserad av det spelet, det ska sägas men jag såg dokumentären om honom i somras och blev så berörd av den. Han var så mycket mer än den där mittfältsgeneralen man såg honom som och det känns lite konstigt ändå att han inte längre finns med oss :/. Allt stöd till de som kände honom och stod honom nära då han verkade vara en fin människa som brann för idrotten & för de han älskade.
Sedan är det verkligen kontrasternas dag och glädjen över att modiga Malala som får både Nobles Fredspris och Barnens eget pris! All stryka till denna modiga tjej med och jag hoppas att hon vågar fortsätta sin kamp för flickors rättigheter till utbildning i Afghanistan i många år till. Tror jag har nämt de två viktigaste händelserna idag. Det är två stora nyhetshändelser i världens men det är också saker som berör även om de ligger till synes långt bort.
Så det var skönt att komma ut en stund i naturen fast jag höll sannerligen på att blåsa bort. Så nu kanske man kan säga att hösten är här på allvar. Änderna låg mest ute på broggorna och kurade &inte ens skatorna såg ut att vara så sugna på att behöva ge sig ut och flyga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0