Godis åt hamstern

En sak som är säker med min lilla hamster är att han sannerligen är en äkta finsmakare. Helst så ska det ju vara färsk frukt eller grönsaker som han kan sätta tänderna i men eftersom jag år dålig på att äta det själv blir det bara ibland han får sådana lyxsaker. Sedan tycker han inte om att gnaga på pinnar så försöket att få honom till det har jag faktiskt gett upp. Istället får han husmans som han kan ligga och knapra i sig av. Det verkar i alla fall gå lika bra och jag tror inte det går någon nöd på honom heller. Åtminstone så verkar han ju må bra :). Fast han har en favorit och det är VITAKRAFTS salladsdroppar. Jag har försökt ge honom utav de andra sorterna med men de bara ratar han. Dessutom har jag hört fler gnagare som gör likadant, däremot tycks de andra sorterna duga fint som kattgodis! Ja så egna idéer kan de ju verkligen ha ibland. Hur som haver så har jag köpt lite roliga saker åt honom nu som jag ska prova och se om något kan falla honom i smaken. Salladsdropparna var såklart som väntat slut men det kan ju vara bra om man hittar något mer han faktiskt tycker om att äta så man kan variera lite ibland. Sedan får han ju inte mer än en/två godbitar per dag heller, det får ju inte bli för mycket åt den lilla hamstern. Om han själv skulle få bestämma ja..då skulle han inte få plats i huset för all mat. Det får han ju ändå problem med eftersom han så gott som varje kväll/morgon envisas med att dra in sin ena lilla leksak dit med. Aldrig kunde jag ana att den gamla fågelleksaken skulle bli en snutteboll för hamstern!
Så vi får se vad han kommer att tycka om de här sorterna :) , men något borde ju falla honom i smaken kan man tycka. Fast när det gäller Meeko vet man ju aldrig så noga heller. Ratar han någon sort har jag ju kanin &marsvin i bekantskapskretsen som kanske tycker bättre om dem. Vi får se hur han gör. Också gick jag ju egentligen ner för att köpa spån så det blev en del att bära hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0