Känns ovant

Känns nästan lite ovant att vara hemma i stan på en Lördag redan men samtidigt så känns det faktiskt inte helt tokigt heller att ha landat här. Nej jag behöver ju faktiskt röja upp klart innan jag får besök i veckan så får vi se hur det går med den saken. Ska försöka vara glad& positiv trots att det samtidigt kan kännas som ett litet misslyckande att behöva vända sig till en bostödjare :/ . Fast på något sätt är det ju bra att bryta isoleringen ibland. Visst att den till stora delar är självvald mren tyvärr blir det ju inte lättare att lita på folk när man har ett visst bagage med sig. Visserligen så har vi väl alla det men det gäller att omgivningen ska kunna förstå en också, annars så drar jag mig hellre undan för att slippa möta sådant jag inte klarar av att hantera eller känner att jag inte behöver. För det blir väl så att man blir mer försiktig och hellre drar sig undan med av rädslan för att slipppa bli sårad igen :/.
Dessutom så är det väl också som så att samhället på många sätt har blivit kallare så det är inte så lätt om man anses vara annorlunda. Vilka normer är det föresten från början som bestämmer hur man ska se ut , tycka, tänka och vara ? Borde inte alla kanske vara mer nöjda med sig själva och låta bli att slå ner på de som vågar sticka ut ? För det kan jag tycka att det hjälper ju ingen i längden om man går runt och är elak eller hur ?
Som vanligt är det här bara mina egna personliga tankar och jag kanske är ute och cyklar ibland när jag skriver men jag vet inte, det är i alla fall så här det känns just nu. Tror att jag faktiskt äntligen har börjat kunna sätta ord på en del av mina känslor och lärt mig hantera en del av det som är jobbigt .Även om det fortfarande finns en del saker att jobba på så kanske jag har börjat läka på något konstigt sätt, men att lita på folk kanske jag aldrig kommer att göra fullt ut igen., det kan egentligen bara framtiden utvisa.
Dessutom så har jag svårt för människor som är trångsynta och tycker det är barnsligt att bry sig om djur&natur på det sättet som jag gör. Jag har alltid brunnit för båda saker så länge jag kan komma ihåg och kan inte förstå varför man INTE ska bry sig om jorden som vi lever på. Det borde egentligen vara väldigt enkelt och självklart. Ändå är så många människor av idag så stressade att de inte ser all skönhet som faktiskt finns där runt omkring oss bara vi vågar öppna ögonen och se! Man behöver inte sminka sig och gömma sig bakom ett skal för att man ska kunna bli omtyckt och vad gör en vacker yta om det sedan inte finns något på insidan? Ja säg det den som vet. Tror i alla fall att vi människor egentligen mår mycket bättre av att varva ner på temopt ibland och att slippa ifrån den där stressen som gör att många går in i väggen.
 
Nu har de flesta träd tappat sina löv . Ändå finns där något vackert.
Gräset har vissnat ner och på sina håll så lyser det i solens strålar.
Vi kallar det här stället för Trollskogen och visst kan man se ett titta fram bakom ett träd längre fram.
 
 
Ibland lyckas man fånga det där naturliga ljuset
Mitt element ska tydligen vara vatten eftersom jag är en kräfta. Ibland tror jag inte det stämmer då jag är rädd för att ta mig vatten över huvudet men samtidigt så älskar jag att stå och höra hur ån forsar fram, en kran som droppar är meditation och även om jag lätt blri sjösjuk så trivs jag ombord på båtar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0