The Great Meekodini Show

Nu har hamstern haft en liten föreställning igen.
Var ju och köpte sand åt honom idag för att se om det passar honom bättre att ha det i toaletten som han annars inte använder. Hur som haver ordnade jag det först åt honom innan jag började städa resten av buren. Han brukar endera sova eller så kommer han ut och snusar runt kanterna eftersom jag måste ta av gallret för att kunna komma åt hans nuvarande kisställe- i ett hörn vid huset.
Hur som haver är jag ju van vid att han gör det, han brukar inte tänka tanken på att hoppa ut. Tills idag Som tur var står buren på en lavoar med kanter så han hade juinte kommit så långt men ändå. Jag fick tag i honom innan han lyckades med sin plan. Sedan var han vaken och pigg när han fick gå tillbaka ner medan jag städade,nu med gallret på. Så han fick komma upp igen, provade selen på honom lite men nej vi ska nog bli mer kompisar först för jag tror han bara blev stressad. Satte ner honom, han fick lite godis och vad gör han ? Jo han slickade på min hand.
och han sprang ihjulet men gick inte och la sig så istället fick han komma upp en tredje vända och springa i bollen medan jag stökade i köket med lunchen. Tror han tyckte det var kul att få vara med för han satt och tittade sig nyfiket omkring. Sedan ville han gå tillbaka till buren och då fick han göra det. Hörde att han var ute och drack för en stund sedan men nu har han gått och lagt sig igen. Tror jag det efter att han hållit igång en så god stund på dagen. Normalt så brukar han ju vakna först sent på kvällen eller tidigt på morgonen när jag måste gå iväg &jobba.
Så det var alltså rätt roligt att få se till honom vid den här tiden på dygnet med och jag hoppas att jag inte lyckades skrämma honom allt för mycket med selen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0