VM kväll

Idag skiner solen ute och vad gör jag ?
Sitter inne framför datorn och tänkte spela lite Sims. Nog för att jag tycker om att vara ute i friska luften så jag kanske sätter mig där en stund sedan. Skulle helst av allt vilja gå en promenad men orken finns inte där än. Det gör dock hostan och snuvan fortfarande. Så sommarförkylning är verkligen ingen höjdare men jag hoppas att jag slipper få flunsan i alla fall. Det vore ju typiskt men jag har i alla fall inte haft någon hög feber så jag kanske har fått en mutation av det mamma har och det syskonbarnen haft. Klart är att virusen hoppar runt i varje fall.Fast jag gör mitt bästa för att bli av med det här. Nåja nu skulle jag inte bara skriva om min trista förkylning.
Ikväll är det dags för kvarstfinalerna i fotbolls VM att börja. Tycker det ska bli spännande även om jag gärna hade sett att Kroatien fått vara kvar :P.
Nåja det är ett lotteri mer eller mindre vilka som går vidare men jag tror det blir de som kan hålla ihop laget bäst. Håller på två lag framför allt och det är Argentina &Tyskland. Skulle vilja knyta en stortå för Belgien med men jag tror de får svårt mot Argentina..fast och andra sidan så ska man väl aldrig säga aldrig. Det har ju det här VM:et om något bevisat. Att de små nationerna kan komma ikapp och till och med stjälpa de stora. Sedan är det ju faktiskt så att fotboll är en lagsport och då kan stjärnorna få heta vad de vill. Inget ont om Neymar, Messi och de andra men för att gå vidare räcker det ju inte att ställa upp med en spelare på plan.
Det är väl ändå rätt självklart att man måste få alla kugghjulen att fungera samtidigt. Sedan är det ju också som så att de ibland lyfter sina lag men då måste formen finnas där. Annars blir det inte roligt.
Dessutom så måste jag få inflika en sak. Det handlar ju egentligen bara om sport men ett beteende jag tycker är fruktansvärt dåligt från Brasiliens publik är hur de buar ut Argentina. Visst kan jag förstå att det finns viss rivalitet mellan dem men om de har ett lag som nu är så överlägset bra på fotoboll så borde de väl inte oroa sig eller tänker jag tokigt ? Dessutom måste det verkligen vara svårt för spelarna att höra varandra eller signalerna från domaren i det där kompakta oväsendet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0