Host

Jag är ledsen för att jag inte skrivit på några dagar.
Fast det är så att det lättare blir så för mig under sommaren. Egentligen brukar jag försöka göra annat och vara ute men nu har jag blivit inne ett tag. Går in på andra veckan med förkylningen nu . Visst finns det många som har det värre och jag kanske inte ska klaga men det tar ut sin rätt med hostan &snuvan som hänger sig kvar. Dessutom så försöker jag mitt allra bästa för att inte smälta bort i den här värmen. Det går sådär kan jag säga, blir i princip genomsvettig av att bara sitta uppe stundtals men samtidigt så är det bättre än att ligga då nosen korkar igen helt.
Ja ni vet hur roligt det kan vara. Man får i alla fall försöka hålla igång lite, så gott det nu går. Meeko mår bara fint i alla fall. Just nu går han som han oftast gör på dagarna, ligger och sover. Normalt brukar han stänga för öppningarna på huset med spån men nu var han tydligen för trött för att orka med det besväret den här gången. Vet inte om man springer så mycket i sitt nya hjul som han gjorde de första dagarna eller så är det så att det här går tystare för päronen som har rummet vägg i vägg har då inte hört honom. Tvivlar dock inte på att han är aktiv eftersom han gräver över matskålen och sprätter ut en massa sand. Fast det kan väl vara så att även hamsterns intressen går i perioder och att han inte springer så mycket kanske när det är varmt. Vad vet jag men jag vet ju hur slö man blir själv.Dest ska dock bli svalare till helgen, kanske till och med åska lagomt tills när jag ska ha kalas. Mjo fyller ju år imorgon fast vi skjuter lite på att fira eftersom både mamsen och jag är krassliga.Så då är det ju skönt att få några dagar till på sig. Inte för att jag tror man blir av med den här förkylningen så lätt heller fast man kan ju inte göra så mycket mer än att ta det lugnt under tiden. Också får jag väl såklart hoppas på att det inte kommer någon sur efterräkning i form av en infektion i alla fall. Inte allt för sällan brukar det ju bli så för mig men nu ska jag försöka se positivt och inte försöka förvandlas till en pöl även om det är nära.
Har jag sagt att min sim Robin äntligen har skaffat en häst ? Nej jag tror åtminstone inte att jag gjort det än så här får ni en bild på henne då hon rider sin Finnegan som han heter.Han är en australisk boskapshäst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0