Vad hände ?

Igår medan jag höll på att baka muffins så hade jag TVn på i bakgrunden fast när det var dags för herrarnas sprint så var jag tvungen att se det. Som de flesta andra så trodde jag nog det var kört när Emil gick in i väggen så snabbt. Vad som hände honom enskilt kan man fundera på men jag tror att det endera rörde sig om mental kollaps som det pratades om eller en effekt av höjden. Hur som helst så hoppades man ju ändå på de övriga svenskarna. Ända tills den där kurvan kom...vad som sedan orsakade kraschen är det säkerligen fler än som undrar över idag. Klart är att man hade saltat underlaget för att det skulle hålla men det verkade snarare ha fått den rena motsatta effekten. Tror dessutom att man hade ställt in om det hade varit ett annat mästerskap just med tanke på grisföret. För det var ju inte det första fallet under dessa olympiska spel men väl den vådligaste kraschen hittills. Tur nu att det gick bra för alla inblandade i alla fall men nog lär det kännas för dem idag. All heder åt ryssen som sedan försökte ta sig i mål med trasiga skidor och Emils brons..tja vad säger man. Visst är det härligt med medaljer fast olyckan borde inte ha hänt om man tagit sitt ansvar från arrangörens sida heller. Det var ju tal om de svåra banorna redan innan men det är då inte tänkt att det ska bli  rena störtloppet i utförsbackarna då det handlar om längdskidor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0