Isbana

Jag skulle kanske ha tagit på mig skridskorna imorse. Hade kunnat överväga det om det inte vore så att det skulle vara en trafikfara. Det hade i alla fall säkerligen gått fortare att ta sig ner på jobbet med dem på fötterna.Tydligen så hade det varit underkylt regn i natt vilket resulterade i denna isbana på trottarerna. Visserligen  så var vissa avsnitt sandade men det hjälpte ju sådär föga när sanden dessutom rullar undan.
Hur som helst så lyckades jag i alla fall ta mig ner utan att dratta på ändan även om jag halkade till ett par gånger. Borde kanske ha tagit broddarna på mig men trodde ju inte att det skulle bli sådant här före. Dessutom känns det som att det blir mer halt när det ligger vatten ovanpå isen.
Får i alla fall ta det lika lungt när jag går hem för även om de lär ha hunnit sanda mer då så lär det ju säkerligen fortfarande vara halt. Annars så tog jag det mest bara lungt igår.
Har ju börjat om med Verona och känner mig åtminstone delvis nöjd med hennes hus så här långt. Får väl ändra om efter hand så kommer det nog att bli jättefint till sist. Hur som haver så går det framåt för henne även på äventyrsfronten där jag i alla fall inte behöver göra om hela spelet. Dessutom är hon i den fasen nu när hon kan slösa med simdaler ett tag innan jag måste säga åt henne att börja spara.
Annars så tog jag det mestadels lungt igår. Städade lite  samtidigt som jag gjorde teckningen klar och kikade lite på tvn emellanåt.
 

Kommentarer
Postat av: milina.blogg.se

Jag åker nästan aldrig skridskor haha :)
- Var gärna med och tävla om att bli Veckans blogg!

2014-02-06 @ 14:03:01
URL: http://milina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0