Nytt År!

Först och främst vill jag önska alla läsare ett riktigt gott nytt år och en god fortsättning inpå det som skall komma också såklart. Hoppas att alla har det lugnt och skönt efter all stress som det blir kring jul. Nog för att det kan finnas tankar om hur en nyår ska se ut också men jag tycker det är skönt att slippa de där förväntningarna ibland. Man ska väl egentligen vara nöjd med det man har och vara glad över den tid man får finnas till på jorden. inte sant ? Alltså kan man ju göra något roligare än att stressa omkring och lyssna på de där ständiga kraven som man blir bombarderad med. Nej det gäller att man tar vara på de små sakerna istället. Stod till exempelvis vid fönstret i päronens kök och tittade ut på fågelbordet. Så här på eftermiddagen var det nära på tomt, bara en liten talgoxe och en domherre hade dröjt sig kvar. Då hör jag plötsligt en serie gälla läten och jag hinner inte mer än att fundera på vad det är förrän en sparvhökshona kommer in dundrande i syrenbuskaget. Det var över på två sekunder, fast jag vet inte om hon fick tag i något byte då hon flög åt andra hållet efter överraskningstattacken. Sedan la sig åter lugnet vid huset. Även fast vi försöker ha lite koll så är det inte ofta som vi ser rovfåglarna så här och det är helt klart en upplevelse. Oftast slutar ju själva jakten med att de kammar noll men man får ändå tillfälle att studera dem. Så det var ju också en upplevelse så här i vardagen. Annars så har det bara varit en lugn dag. Inte gjort så mycket men nu sitter jag och väntar på avfärd till min syster där vi ska få äta en god middag och fira in det nya året om vi inte måste ta oss hem tidigare på grund av halkan såklart. Gjorde ett provbygge i Sims igår och nu vet jag att en viss liten grönklädd häxa som jag har i stan kommer att bli jättenöjd då hon får flytta till sitt nya hus. Jag lovar ni ska få skärm dumpar när jag fått det klart. Till att börja med måste hon ju samla ihop lite mer pengar eftersom Dragon Valley är en rätt tråkig stad att bo i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0