Ibland undar jag

Ibland undrar jag verkligen om det är något skumt med blogg.se. Hade skrivit ett inlägg och vips så var det försvunnet när jag skulle spara eller publicera som det heter. Nåja hur som haver så är det väl bara att ta tjuren vid hornen och börja om på ny kula.  Första tanken idag när jag vaknade var att jag kände mig ovanligt sugen på att pyssla. Får sådana där infall ibland, till och från. Fast jag kände inte direkt för att rita eller skriva vilket är det jag oftast gör. Började kika runt lite på Youtube och fick syn på en sak som verkade intressant. Eller ja jag hade ju sett ett  speciellt armband tidigare som ena syskonbarnet hade fått av en kompis.(som hade tillverkat det själv). Nu blev jag ordentligt sugen så jag kollade upp priset . Eftersom kitet inte alls var för dyrt tog jag mig en promenad neröver stan och inhandlade det. Satte igång men det blev ett par misslyckade försök innan jag gav upp och kom fram till att det var dags att äta något. Hade faktiskt knappt märkt att klockan hade sprungit iväg så. Nåja det blev en stunds rast innan jag fortsatte men det blev bara pannkaka. Vägrade dock att ge upp riktigt utan kom på att jag kunde försöka använda MINI-loomen istället. Den gick mycket bättre och jag tror att jag lyckades åstadkomma ett armband. Rätt nöjd , i alla fall för att vara första försöket, Övning ger färdighet tror jag det får bli som gäller också ska man nog inte trassla in sig för mycket heller, hittade en del bra visningsvideor på Youtube . Annars är det ett roligt pyssel som gynnar den kreative och man kan säkert hitta på egna mönster, fast det kanske inte är något om man har dåligt tålamod. För det tar ju en stund innan man kan se det färdiga resultatet, men tycker man om att göra saker med pärlor tror jag definitivt att man gillar det här också. Enda egenliga nackdelen som jag kan komma på är att det lätt blir gummiband överallt men då får man roa sig med arr städa också. Typiskt mig som skulle börja få lite ordning på torpet. Också börjar jag pyssla med Rainbow Loom mitt i allt.  Nåja, annars har det varit en lugn dag. Inte gjort så mycket alls faktiskt utan mest tagit det lugnt. Tänkte försöka göra bort en del tråkiga måsten igen innan jag kan varva ner i TV soffan. Fast frågan är om det blir så lugnt att följa handbollen ikväll men det är klart man måste kika och se hur det går för tjejerna ikväll då de har varit så duktiga hittills, spännande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0