Hejsan

Hejsan på er allihopa. Jag hoppas på att ni har haft en riktigt bra jul. Min var ju lite både och eftersom jag blev förkyld igen eller ja jag vet inte riktigt vad det är. Har i alla fall ont i halsen och snuva+ att jag känner mig orkeslös men det vill som inte bryta ut riktigt. Ja ni vet sådär lagom irriterande som det kan vara i början. Hur som haver så får man försöka kämpa på ändå. Sitter just nu här med en kopp te och värmer upp mig. Annars är det ännu en dag då gradantalet ute ligger ner mot -20 strecket så jag tror inte ens att jag tänker sticka ut näsan. Det är bättre att ta det säkra före det osäkra där helt enkelt. Får kanske börja läsa min julklappsbok, Kroknäbbarnas tid om våra svenska rovfåglar. Äntligen så fick jag den :). Vet inte riktigt själv var mitt intresse för dem väcktes, jag har alltid tyckt om djur och fåglar men det är något fascinerande med just dem. Så jag ser fram emot att äntligen få läsa den och jag tycker att alla som inte har upplevt det än borde få se en örn, kanske väcks ett intresse då och kanske kan det skapas mer förståelse för att alla arter har sin funktion i ekosystemet. Vad vet jag ?. Dessutom fick jag en sak till som jag velat ha jättelänge men som vi inte kunnat hitta. Nu blev det nästan helt rätt i alla fall. Jag fick ett "isblock" i glas med vargmotiv inuti målat av Robin Konie. Egentigen så ville jag ha ett sådant där helt i glas men vi var verkligen letat överallt utan resultat och då vi hittat något nytt litet så är de svindyra. Dessutom slumpade det sig så bra då det visade sig att jag förälskat mig i ett av Robins arbeten förut :),
Kan man annat än att tycka om den här ?
Så här ser det alltså ut framför min TV nu. Brukar egentligen inte tycka om att ställa saker där men de här passar så förskräckligt bra ihop eller hur ?
Ormvråken spanar ut över åkrarna.
Sparvhöken pustar ut efter att ha krockat med buskaget.
Plötsligt kom tornfalken jagandes och alla småfåglar försvann puts väck.
Mitt mest magiska möte skedde 2010 i samband med att Botniabanan skulle invigas. Då passade man bland annat på att släppa en berguvshane som man fått in. Närmare än så här tror jag inte det går att komma.
Kolla in den blicken. Nog förstår man att de ser bra nattetid men även att bytesdjuren blir paralyserade.
Inte roligt att hamna i de där klorna inte.
Sedan hade jag ju redan fått en del saker innan, så, så många paket blev det inte men det gör ju inget heller för det blir lite så att när jag väl behöver något till hemmet så inhandlar jag det direkt eller så får jag överta något som päronen inte längre använder sig av. Så jag är faktiskt toppen nöjd med mina klappar i år. Fick ju dessutom ett paket Noblesse av världens bästa Meeko *visserligen visste jag om att jag skulle få det* men ändå :P. Den största saken kommer ju efter jul :) men vad det är det får ni veta då paketet landat. Har ju faktiskt några saker på gång. Hur det går med mitt stora projekt ? Jo jag tror det återstår en del finslipning och inredning. Sedan börjar jag faktiskt att kunna klassa det som klart och det känns också väldigt, väldigt bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0