Sovmorgon

Ibland är det skönt när man kan få lite sovmorgon.
Som en dag som denna då regnet växelvis bara öser ner. Fast det känns lika skönt att det äntligen får komma ordentligt efter denna torra och varma period.Det kunde gott ha fått kommit lite tidigare också men nu är det i alla fall här och temperaturen börjar gå ner i luften med och det lider mot höst. Alla årstider har dock sina tjusningar och om jag får säga vad jag själv tycker så är jag nästan mer en vinter och höstmänniska än vår och sommar. Visst tycker jag om ljuset i de två jag nämnde senast men samtidigt finns det saker som gör att jag också uppskattar de där andra två. Annars har helgen varit lugn. Passat på att jobba lite på några av mina små projekt och varit lite social. Dessutom så har det blivit en del TV-tittand bland annat sett på EM i friidrott också kunde jag inte låta bli att titta på Mrs Doubtfire som gick på sjuan. Känns på något sätt fortfarande konstigt att Robin Williams är borta..kanske lätt att det blir så när man sett så många av hans filmer. Nåja nog om detta nu. Ikväll blir det i alla fall Hjem också får jag se om ett visst hus kommer att bli klart i Sims 3 . Jag ska åtminstone jobba lite på det om det inte blir åska.
Undrar ni hur Meeko mår så tror jag att han mår förträffligt.Han hade åtminstone lyckats med konsten att massakrera ännu en toalettrulle i morse och som vanligt har han släpat in sin leksaksboll i boet. Dock så är han inte speciellt intresserad av att gnaga på kvistar utan han biter hellre på rullarna och på husmans. Så varje hamster är också sin egen lilla personlighet helt klart. Vi börjar i alla fall hitta varandra och ibland när man tar upp honom så kan han sitta lugnt och bara mysa. Man märker ju rätt snabbt när hamstern blir rastlös och vill hem till buren igen när han börjar bita i kläderna.Fast annars är han faktiskt väldigt snäll och nog märks det att han var hanterad lite redan när jag köpte honom men ibland får han något tvärryck fortfarande ibland när man kommer in i rummet och han springer in i boet som en blixt om han är vaken.Tror att det ändå är något som sker reflexmässiugt för oftast kommer han fram till gallret, snusar och är nyfikem på om man har något gott att bjuda honom på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0