Ruskigt mystiskt

Ni som följer min bligg har kanske läst om datorproblemen jag haft på sistone, Nåja nu hoppas jag att de äntligen ska vara lösta för vi återställde Acer Aspire XC-603 an som var inköpt till fabriksinställningar & åkte ner med den till butiken eftersom grafikkortet inte gick att byta.Intels inbyggda grafik suger verkligen, ursäkta uttrycket men den gör verkligen det. Hur som haver så var det inga problem med återköp och vi hade kikat på en annan, Tyvärr hade de inte den hemma utan slutligen blev det en Acer Aspire M, med Nvidia GT 620 , 4 mb ram och 1 TB hårddisk. Fördelen med den är att det går att byta ut saker på den om man så har lust men nu hoppas jag i alla fall att jag ska slippa krångla något mer utan att det ska funka. Den är ju lite större , fast samtidigt mindre än min gamla och den går betydligt tystare så det blir väldigt bra även om jag kommer att få köpa till mer RAM-minne sedan. Nej nog surrat om de tekniska specifikationerna nu. Ni ska få veta något märkligt. När jag loggade in på den nya så vips..mitt gamla skrivbord låg kvar, dessutom så hade alla mina favoriter också lagrats. Hur gick det till om den gamla datorn var helt tömd ? Hade inte ens börjat lägga in några saker på den här nya maskinen, ändå så låg de inställningarna kvar, Inte för att jag klagar men man vill ju veta hur det har gått till.
Min teori är att det lagrats i det nya datamolnet som finns. Jag la visserligen inte in något där på den andra men den kan ju ha lagrat något automatiskt eller ?
Nu är man i varje fall snart igång då igen får man hoppas :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0