Nu så

Nu tror jag att även hamstern har slappnat av. Delvis i alla fall eftersom han har flyttat in i sitt hus igen.Fast gropen är kvar ute nedanför hjulet men så har jag inte städat åt honom ännu idag. Det brukar bli rengjort någon gång efter frukost. Han har dock som vanligt slaktat hela toarullen eller trollat bort den. Fast det är skönt att han verkar ha landat till sist med. För natten var inte rolig. Visst börjar jag vänja mig vid ljudet från hjulet, det här låter faktiskt mycket mindre än de gamla men vid midnatt så vaknade jag av att han gnagde frenetiskt på gallret. Konstigt nog så brukar han inte göra det så mycket annars men jag tror det var en liten reaktion på bytet i buren och flytten. Tyckte även att han var lite orolig tidigare på kvällen när jag tog upp honom och han slappnade inte av i mitt knä. Försökte distrahera honom men inget funkade och till sist fick jag lov att flytta in buren på toaletten för att kunna sova. Hoppas det går bättre ikväll. Just nu sover han gott så jag hoppas på det bästa. Visst märker man småsaker när man väl lärt känna dem. Får se om jag kommer mig iväg för att köpa hans favortigodis idag. Det beror på vädret men det sägs ju bli sol så då kan det vara skönt med en liten promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0