God eftermiddag

Hejsan på er alla där ute eller ja hejsan på er som brukar kika in här i alla fall :)
Den här helgen har varit rätt så kreativ för min del. Så jag har jobbat på en del av mina projekt. Började måla om två hästar. Den ena hade jag planerat sedan länge att göra om men den andra blev ett spontant infall. Gjort grunden på båda hitills så de ser mer ut som spökhästar för tillfället men jag har visioner för dem. Vi får se var det landar.,Vidare fick jag för mig att göra om badrummet i dockhuset igen. Varför ska man altid få de bra idéerna när man nästan är klar med rummet ?
Nåja skam den som ger sig säger man ju men det blev drygt att få bort kaklet. Lyckats med sånär alla väggarna utom den sista biten där det sitter som berget men jag får försöka lösa upp limmet på något sätt. Lite rädd eftersom koppartrådara sitter där bakom men om man tar det i omgångar och låter väggen torka mellan borde det ju gå bra kan man tycka.Lite smågalen kanske man är men det kommer i alla fall att bli väldigt bra när allt är klart.
Dessutom så lär man ju ändå hitta detaljer som går att finslipa men så är det väl nära på alltid med saker.
Fast det kände på när jag hade fått bort på de två sidoväggarna så det var kanske också därför jag kände att den bakre väggen får vänta lite, åminstone till nästa helg.
Så man kan i alla fall att jag varit sysselsatt :) . Nu ser jag också fram emot att spännena ska komma så jag kan göra Shamrocks täcken klara med. Funderar på att göra benskydd till det ena med men jag får se, det är bara kanske om jag kan komma på ett bra fäste på dem.
Som ni märker blir det ju en del pyssel ibland när andan faller på men det är väl så att man ska göra saker som man mår bra av och inte bry sig om normer och andras krav så mycket.
Jag är rätt van ändå att gå min egen väg och hitills tycker jag att det har gått ganska så bra :) men vad vet jag. Mycket handlar väl också om vilken inställning som man väljer att ha till vissa saker men jag vet att det inte hjälper att gräva ner sig. Även om det kan vara svårt att alltid tänka postitivt så tror jag att man kommer ut starkare på andra sidan till sist om man lyckas göra det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0