Duvslag

 
 
 
 
I dag sken solen när jag tittade ut så jag bestämde mig för att ta en liten omväg innan jag gick till jobbet. Hade först tänkt fota duvorna som brukar spankulera på gågatan i centrum. Det började dock med att inte en av dem syntes till. Den enda fågel jag såg var en ensam gråsparv som pickade i sig av smulorna.Valde då att gå förbi torget där jag vet att de alltid är och jo jag hittade en liten flock som var ute och sökte efter frukost. Fotade dem lite utan att egentligen ta den där perfekta bilden, kände mig lite stressad eftersom jag skulle till jobbet.Lyckades dock åstadkomma en bra bild. Fast den blev dock tagen på en väldigt orädd kaja. Den var faktiskt nästan ända framme vid mina fötter när jag satt på huk och fotade. Jag gav dem absolut ingen mat utan de hittade smulor ändå. Tycker ju om fåglar men kajor är jag ändå lite kluven till fast den här var faktiskt fin med sina isblå ögon.
Kanske väldigt passande med tanke på att det är halloween imorgon också för de ser alltid lite spöklika ut.
Ni ska få se bilden sedan när jag har lagt in den och jag har inte gett upp mina försök att fota duvorna än :P 
Nu ville jag börja med att lära känna dem helt enkelt fast på deras egna villkor.Vilket alltid är mina ramar när jag fotar djur för det är så tråkigt att se arrangerade bilder där djuren inte ser bekväma ut.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0