VM Guld

Idag känns ord nära på lite överflödiga.
Varför inte bara njuta av själva känslan istället.
Svergie har tagit VM guld i hemma-VM i hockeyn som första lag att göra det på 27 år. Så länge sedan var det alltså som en värdnatiton vann.Det är inte lite man måste få känna sig stolt över hela laget som lyft sig på ett helt oroligt sätt. Fast några spelare utmärker sig ju kanske speciellt såklart. Då tänker jag på Enroth, vilken otrolig målvakt han är och Sedinarna.
De är otroligt grymma, mer behöver man inte säga, vilka killar och det känns roligt att en liten stad lyckas få fram så stora stjärnor. Det känns förstås extra roligt :)
Dessutom så skrattade jag gott åt en kommentator som liknade tvillingarna med två rödhåriga möss :P och folkkära har de väl alltid varit, åtminstone här på hemmaplan även om de fått stå i skuggan av andra stora spelare många gånger.Så det är väl kanske därför det är just speciellt roligt nu när de till sist får kliva fram i rampljuset.
Fast nu ska jag väl inte bara skriva om hockey VM idag då det finns många andra som är bra och bättre än mig på att sätta ord på känslan och lyckoruset.
Blev klar med ett till kvarter till Sims 3 i helgen fast jag hann tyvärr inte ladda upp det eftersom sidan där jag måste göra det hade tekniska problem men jag kan i alla fall säga som så att jag blev väldigt nöjd med det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0