Solsken

Det är verkligen strålande väder här idag igen.
Hörde visserligen att det kanske skulle regna senare i eftermiddag men vad gör det när man får så här fina stunder?
Inte så mycket faktiskt. Så jag tänkte passa på att göra en liten fotorunda sedan medan solen förhoppningsvis är framme :)
Måste ju gå och kolla om skrakarna har kommit än, hittills har de ju onekligen lyst med sin frånvaro men nu kanske de börjar känna att sommaren är på gång. Nåja jag kommer ju att märka om de är där eller inte, annars får jag försöka ta några fina bilder på tärnorna när de fångar fisk.Det är ju inte det lättaste heller eftersom de är så snabba men man får knäppa en massa och hoppas på att man lyckas få åtminstone något som är bra.
Det är så man lär sig att fota tycker jag med, genom att man provar sig fram en massa tills man hittar inställningar som fungerar. För er som undrar vilken kamera jag tar mina foton med så har jag en Nikon D60 numera, haft D40 förut och har en D50 i reserv.
Visst, D60 det kanske inte är den allra modernaste digtala systemkameran men jag tycker den är praktisk och smidig att ta med trots objektivbyten.
Har två telezoom orginal Nikkor 18-200 mm och 70-300 mm + attj ag även har ett ljusstarkare objektiv samt orginalobjektivet i ryggsäcken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0