Guldkusten

Idag känns det som om man bor efter Guldkusten.
I alla fall är det väldigt nära till att tänka så. Vi har haft jättefint väder här nu i några dagar med strålande solsken och 20+. Igår köpte jag med mig en sallad till lunch och bara passade på att njuta.
Visst det blåste ju lite nere vid kajen men det var inget som bekom mig Satt och ritade istället och tyckte synd om hockeykillarna som tränade för fullt i värmen.
Nåja så fick jag ju ett ärende jag måste gå idag med nämligen på apoteket och köpa solskyddsfaktor 30. Visserligen har jag bara blivit lite röd på armarna då jag haft T-shirt på mig men det är ju väldigt onödigt att bränna upp sig när man har blek hud.
Fast man kanske måste göra skäl för sitt stjärntecken ibland när man är en kräfta *skratt*.
Annars så ska jag nog bara ta det lungt, roa mig med lite städning , försöka göra teckningen jag höll på med igår klar och flytta in två familjer till i mitt kvarter i Sims 3.
Sedan blir det Efterlyst ikväll och Chicago Fire förstås.
Dessutom är jag så glad :) nu är det klart att Rödluvan eller Sussi som hon också kallas får leva, åminstone ett tag till.Kammarätten har nämligen överklagat naturvårdsverkets tidigare beslut om skyddsjakt och fått rätt.
Dock är det tragiskt att de hann skjuta hennes hane innan beskedet kom.Tänk om man hade tagit ett riktigt beslut redan från början istället för att hålla på så här. 
Också undrar man ju hur det egentligen ska gå med försöket att sätta ut djurparksvalpar till vilda fosterföräldrar.
Problemet är ju att valparna måste vara i exakt eller nära lika gamla när det sker. Så jag tror mer på att man måste underlätta den naturliga invandringen norrifrån.
För er som inte har sett den än så rekomenderar jag dokumentären Vargen-Hatad,Älskad och Buggad som visats på SVT.

Kommentarer
Postat av: Sandra.so

OMG i love Mspbubblet

2013-06-12 @ 11:20:00
URL: http://www.mspblogglife.n.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0