Semester

I dag ser man knappt stan som är inhöljd i ett mjölkvitt töcken.
Snacka om att det är dimmigt.
Det lär väl försvinna under dagen/kvällen men nog påminner det lite om tropikerna just nu. Först det rejäla åskvädret i förrgår samt den här dimman. Fast man ser ju i alla fall ut genom fönstret och det är alltid trevligt. Fastnade totalt i Sims 3 igen igår..skulle bara fixa med en familj men det slutade med att jag fick lust att växla över till en annan också var det klippt.Så det blev att spela och se på TV samtidigt. Kollade på friidrotten och på basketen(synd på den snöpliga förlusten) men jag håller tummarna ikväll, klart tjejerna tar sig till VM!
Nu har det klarnat lite sedan imorse men det är fortarand grådassigt,blåser och det kan nog blir regn.
Hoppas bara vi slipper åskan så är jag nöjd nu när jag ska gästa päronen &spela Sims 3 på deras dator nu när jag äntligen har fått semester!
För den läxan har jag lärt mig, eller har vi lärt oss rättare sagt att dra ut så fort det ser ut att bli åska. På en av deras gamla datorer som de hade blev moderkortet grillat då blixten slog ner utanför.
Så då kan man ju verkligen säga att det är bättre att vara för försiktig och dra ut på en gång istället.
Fast här i stan är det lugnare och jag brukar kunns sitta vid datorn även då det mullrar men i förrgår blev jag lite orolig när jag såg ljusskenet från alla blixtar bakom den nedfällda persiennen men jag orkade inte gå upp och dra ut kontakterna utan jag snodde på mig och somnade om.
Kanske hade jag tur då allt fungerade morgonen efter för vissa hade tydligen blivit utan men nu när jag blir borta längre drar jag i alla fall ut så jag kan vara säker på att inget händer.
Började på en ny teckning idag men vet inte riktigt om jag är nöjd med den. eller rättare sagt nöjd med hästen men vad ska jag ha för bakgrund..tänkte rita två föl som leker på en sommaräng men vad tror ni det blev istället?
Jo, ja just det en tinker förstås igen :)
Tänkte passa på att lägga in några fina sommarbilder som jag fotat så ska jag försöka få in bilden på den färdiga teckningen senare igen,
 
Va vem sa att man faktiskt måste stå upp för att äta ?
 
En underbar sommatinker
Ätit för mycket av det goda gräset tro ?
Ibland kan man orka visa upp sig lite
Gräset är visst lite högt tror jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0