Hur mås det?

Det är en väldigt passande inledning på mitt nya inlägg här på bloggen.
I morse vaknade jag till måsarnas rop, eller från början var det lugnt men sedan började föreställningen med diverse skrik.
Alldeles lagom till frukost faktiskt så jag tittade ut för att se vad de hade för sig men jag såg bara en unge. igår var de två.
Fast det är ju klart, mycket kan hända en liten måsunge mitt i stan.
Det finns många faror som lurar, katter,bilar, andra måsar osv.
Nåja får försöka se efter idag när jag kommer hem om jag kan se tvåan med utan att bli anfallen vilket är en konst i sig men igår tolererade de faktiskt att man tittade om man höll sig på ett visst avstånd.
Så vi får se för jag tyckte mig höra pip från ett annat håll med så det kan ju hända att de bara tappat bort varandra med.
Dessutom ska jag till tandläkaren på em. Tycker varken om vårdcentralen eller det stället, frågan är vilket som är värst men jag tror ändå det första är det fast tandis kommer inte långt efter.Denna rädsla bet sig fast efter några år hos tandregleringen med räls..gipsavtryck och röntgenplåtar.
Nej fy, jag ryser av att bara tänka på det men numera går det trots allt rätt så bra men jag gillar fortfarande inte att röntga tänderna. Saken man ska ha i munnen är ju så vass trots att den är rund. Att ingen kan uppfinna en mjukare  hållare som inte skaver så i munnen helt enkelt. Ni som har röntgat tänderna någon gång vet säkert vad jag pratar om.
Nej annars ska jag förbereda inför nästa helgs lilla utflykt..måste ladda kamerabatteriet och rensa minneskorten så att ehmm älgarna får plats.Nej nu ska jag inte säga för mycket här utan ni får se sedan var jag ska.
Tänker försöka göra lite jobb på Sims 3 idag :)
Blev ju lite gjort med det i helgen men jag var ju riktigt social istället och hjälpte till med ett par av syskonbarnens marsvin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0