Var tog snön vägen?

Tala om märklgit väder.
För ett par dagar sedan var det kallt och alldeles vitt på marken.
I morse när jag skulle gå på jobbet och kom ut så var all snö borta och asfalten hade kommit fram plus att mörkret var tillbaka. Trist.
Det kändes betydligt mer som en något kylig höstdag än vinter faktiskt.Nåja hoppas det hinner ordna till sig så vi får en vit jul i alla fall.För det sägs ju att det sista som lämnar en ska vara just hoppet.Försökte spela Sims 3 igår men det kraschade, uppdaterade dock filerna och får tro att det är lösningen på problemet. Hur som helst så kom jag i alla fall ihåg att spara efter att jag hade gjort en ny familj så den lär ju finnas kvar åtminstone i familjekorgen. Sedan skissade jag upp en ritning på ett nytt hus åt dem som jag ska börja bygga idag,Tror det kommer att bli väldigt fint i alla fall när jag fått ordning på kvarteret.Håller på att välja ut vilka familjer jag vill ha kvar och vilka som ska skrotas med.Det här gjorde i alla fall att jag slapp tänka på en jobbig sak. Fick pappren från FK igår om sjukersättning och det är inte konstigt om folk knäcks totalt.Dels kan man gå in i väggen av stress på jobbet, av personliga orsaker men man kan sänkas totalt av en enda rad i ett formulär. Det stod: Beskriv varför du inte kan jobba.
Borde de inte redan veta det då det redan finnas en hög läkarutlåtanden eller vad sitter det i? Brukar inte säga så mycket om in situation men nu tände jag verkligen till. Jag har funktionsnedsättning som det inte ens finns någon enkel diagnos på, drabbades av syrebrist när jag var två veckor gammal . Det är bara en sifferkombination som beskriver det hela. Fast det här innebär inte att jag för den skull ser mig som SJUK. Visst har jag mina svårigheter med vissa saler men har inte alla det ?
För vi är ju trots allt ändå inget mer än människor när det kommer till kritan.Det är ju inte heller så att jag INTE vill jobba men jag har ju mina föutsättningar att tänka på. Tål inte stress eller osäkerhet kring arbetsuppgifterna+ att jag har svårt att lita på folk. Försöker ändå trots detta att se på livet från den ljusa sidan och göra saker jag tycker är roliga.Det måste man nog kunna göra för att orka ta sig vidare och se framåt. Man får ta ett steg i taget och försöka lyssna på vad ens egen inre röst säger.För att enbart gräva ner sig i mörker hjälper ju ingen allra minst en själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0