Tur

Ibland har man då verkligen stor tur.
Som jag idag. Visserligen är jag lite tankspridd ibland och kan lägga saker på ställen som jag inte brukar & jag har tappat bort en del på det viset. Åtminstone så brukar jag lägga de viktigare prylarna på ett och samma ställe, ja ni vet så som nycklar,börs och mobil.Fast för ett par dagar sedan försvann min börs spårlöst och jag kunde verkligen inte hitta den någonstand i lgh trots att jag gick igenom alla 32 kvm.
Hur som helst så tänkte jag gå ner efter jobbet och fråga på det ställe där jag handlade sist,innan jag eventuellt hade tappat den
Fick för mig dock att den lika gärna kunde ligga på min plats på jobbet och BINGO där var den i en påse.
Kan inte sätta ord på hur skönt det var att hitta den. Visserligen hade jag ju inget viktigt i den och bara en mindre summa pengar men ändå.
Så man får verkligen säga att jag hade tur i oturen som fann den men jag hade ju mina misstankar med om att den kunde vara kvarglömd på jobbet och eftersom de låser här är det ju ingen fara egentligen men man blir ju orolig när man inte är riktigt säker på var den är sådär.
Dessutom så har jag fyndat lite saker bland mina gamla teckningar på sistone och några av dem ska jag försöka göra klara..kanske för försäljning om någon är intresserad men det får väl visa sig då. Har inte bestämt mig heller för om jag ska färglägga med promarkers eller färgpennor. De har ju båda sina för och nackdelar...men det kanske blir bättre med pennor på vanlig A4 ändå och markers på små kort? 
Det är något jag helt enkelt får fundera vidare på så länge medan jag jobbar på att få teckningen klar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0