Inspiration Lena Furberg

Jag kunde inte låta bli att köpa em målarbok.
*Skratt* fastän jag vet att jag kanske börjar bli lite för gammal för det.
Varför jag då inhandlade den kanske ni då undrar?
Jo bilderna i den var målade av en av mina riktigt stora förebilder när det gäller att rita hästar nämligen Lena Furberg.
För er som inte känner till henne så målar hon ponnyn Mulle i tidningen Min Häst. :)
Så det fick bli en liten julklapp i förskott till mig själv :)

Ritade först av en av hästarna i blyerts, kanske blev lite grövre i min version men oj så passande
då jag gillar kallblodiga hästar :)
 
Nästa version ser ut så här. Lite annan man och andra hovar . Målad med färgpennor och lite under bearbetning innan den är riktigt klar

Kommentarer
Postat av: DIANA ÖSTERBERG

söta poppohästar :D

2012-11-23 @ 00:23:10
URL: http://dianaosterberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0