Ett exotiskt inslag i vardagen

Det såg ut att bli först så fint väder imorse men allt eftersom
har det mulnat på och dessutom blåser det lite så ingen riktigt höjdar dag ändå för att vara ute och spana
på som jag trodde att det skulle bli.
Nåja solen tittar väl visserligen fram ändå bakom molnen då och då men det är ändå småkallt i luften
och ingen riktig sommarvärme. Fast nu ska jag absolut inte klaga här fick ju ändå se något idag :) som tog fram mina vårkänslor.
Nu undrar ni ju säkert om det var en fågel :P fel men det var något åt det djuriska hållet i alla fall.
Så det var nästan rätt..men jag blev glad på en gång jag såg cirkustältet måste jag erkänna.
Det är ett säkert vårtecken när cirkusarna rullar in och först ut ikväll är Brazil Jack.
Fast jag kan inte hjälpa att jag tyckte de såg lite malplacerade ut brevid den stora evenemangsarenan vi har här men ändå.
Var mycket på cirkus när jag var yngre, kanske var 10 år på sin höjd när pappa tog med mig på en första gången och då var det en liten minicirkus som hette cirkus Elvira, tror den finns kvar än idag men de har totalt bytt inriktning. Från det klassiska med cirkus till mer modern cirkus och andra föreställningar.
Den cirkus jag varit mest på genom åren är dock utan tvekan Cirkus Maximum, det törs jag säga.
Tycker det mest magiska med cirkus är doften av sågspån ,atmosfären i manegen, spänningen och naturligtvis de vackra hästarna och de övriga djuren såklart .Bland annat så har Maximum en, eller har haft vet inte om han är kvar  en ponny som heter Pajazzo, närmast tokdiggar denna lilla fallabella om det nu är tillåtet att göra det.Känner honom inte personligen eller ..jo har hälsat på honom några gånger och han är så..vad ska jag säga ..väljer charmerande så kanske det blir rätt utan att jag säger för mycket.
Lite lustigt kanske att jag tycker deras minsta häst är deras största stjärna men och andra sidan är storleken verkligen inte allt om personligheten väl finns där :)

Titta vad jag hittade på min promenadväg idag när jag var ute.
Nu kommer vårkänslorna fram när cirkusarna rullar in i stan.Här är Brazil Jack först ut på besök.

 
Här en liten goding som jag fotat på Cirkus Maximum. Vad den heter?
Pajazzo förstås, vill egentligen bara packa med mig honom hem men det skulle nog bli lite svårt*skratt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0