En liten sak

Det finns en liten sak som jag stör mig på med MSP.
Fast egentligen är det mer vissa personer som spelar som jag irriterar mig över.
Det är nämligen de som ständigt tjatar på en om att bli vänner.Ni vet de där som man kan säga till ett okänt antal gånger men de fortsätter ändå att tjata. Inte allt för sällan möts man av en dålig attityd från deras sida heller och blir kallad både det ena och det andra bara för att man säger ett nej.
Tycker faktiskt inte att man ska behöva stå ut med det för en sak har jag lärt mig och det är att tjat oftast
inte hjälper utan det får snarare den rakt motsatta effekten eftersom den som blir utsatt för tjat oftast tröttnar helt på det till sist.
Dessutom kan man faktiskt långt ifrån bli vän med allt och alla..det skulle bli jobbigt att ha tusentals med vänner till sist och hur kul är det att ha så kallade "vänner" som inte pratar med en utan som bara lägger till en på listan för att man är VIP eller höglvl ?
Inte speciellt kul är det när man märker sådant.
Hade som mest innan jag blev känd över 300 vänner och tyckte om att ge vänner saker ibland ...men allt eftersom jag klättrade i level så började fler& fler tjata om presenter och autos så någonstans på den vägen tappade jag lusten till att ge eftersom jag märkte att jag inte fick lika mycket tillbaka.
Sedan blev jag mer försiktig när jag hörde allt fler som blev lurade på saker , ja ni vet med sätt som "ge en auto så får ni en tillbaks", ge två presenter på önskelistan så får ni tre och alla sätt som de nu försöker med men som nu är väldigt välkända i alla fall för oss som spelat MSP ett längre tag.
Så idag ger jag helt enkelt bara åt de personer jag VILL ge , har pratat med ett tag och lärt känna lite oftast.
Fastän jag skrivit om detta förut både här på bloggen och min biografi så ska en del fortfarande tjata på en&vissa fortsätter att kalla en för saker.
Varför måste de bete sig så när de istället skulle kunna ACCEPTERA ett NEJ från början istället för att fortsätta tjata och be en om att göra vad DE vill och inte vad man själv vill.
Det är ju upp till en själv att bestämma vad man känner för och har man väl bestämt sig en gång, varit tydlig med det då ska inte andra fortsätta tjata om saken och ställa krav.
Nej ..det här blev lite längre än jag trodde . tack för mig...
Pst..så ni vet kmomer det ett nytt inlägg med bilder senare idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0