Ni som undrar

För er som undrar vad jag har tagit vägen under helgen så tänkte jag bara
skriva ett par korta rader om vad jag gjort.
Har umgåtts lite med Paris.Laa som jag känner IRL och sett på två filmer.
Hittade dem på rea på affären när vi följde med och handlade lite snacks :)
Vi såg Casper-det snälla spöket:(den otecknade versionen med Christina Ricci en av rollerna)
också en äkta hästfilm som jag blev alldeles varm av inombords Flicka-Den bruna mustangen
Nog för att det fanns ett par dealjer de hade missat, som att Flicka egentligen var svart och inte alls brun men det blir ändå bara en detalj för filmen innehöll så mycket av det v som gillar hästar tycker om.
Fast framför allt var det en hyllning till mustangerna, den sista spillran av det gamla västern.
Och inte bara det det kändes stundtals sagolikt, ja nästan magiskt när hästflocken rörde sig uppe ibland bergen.
Den hade också stunder av allvar även om handlingen emellanåt kändes väl tillkrystad och onaturlig, jag hade velat se mer känslor. Visst fanns det prov på dem också men det kändes ändå som om de var lite tunna och ytliga utan att riktigt gå in mer på djupet.
Men på det stora hela var det ändå en bra film som väckte den där drömmen om en resa till USA för att få uppleva magin på riktigt :) fast jag har kommit rätt nära...
Har inte träffat någon mustang , men kanske något ännu mer lite speciellt nämligen en Nokotahäst.
För er som vill läsa mer om dem går det bra att göra det på http://sites.google.com/site/svenskanokotahaestarna/


Träffat ett sto vid ett par tillfällen och varje gång är det precis som om hon er rätt genom
en med en där kloka, varma blicken. Visst kan man känna så med en "vanlig"häst med men det
är ändå speciellt att drunkna i en Nokota :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0