Hackarna igen

Måste säga att jag efter tre dagars prat om hackarna/hackaren på MSP verkligen inte tror på ryktet om att det skulle vara ett engelskt gäng som hackat sig in för att förstöra sidan.
Visst finns det nämnda gänget enligt Wikipedia men enligt vad jag förstår så försöker de ta sig in på viktigare samhällssidor i England&USA så jag finner det verkligt orimligt att de skulle ge sig på en liten svensk spelsida.
När det gäller vanliga hackare så visst finns de tyvärr på MSP som på andra sidor. Men det går inte att ta över någon annans profil/gubbe utan att veta lösen.
Hur jag kan säga det ? Jo jag såg en tjej som hade varit i kontakt med MSP supporten och de hade svarat henne så.
Alltså tror jag att det bästa man kan göra i det här fallet är att vara försiktig och ABSOLUT INTE ge ut någon information till någon istället. Om man nu ändå undrar och är osäker så tycker jag att man kan maila support och rapportera alla misstänkta hackare man ser.Men man behöver inte skapa en hysteri över det och skrämma upp en massa folk i onödan när det förmodligen ändå inte är någonting utan bara ett rykte som någon från början har börjat med att sprida.För tänk efter vad som skulle hända om det här vore sant att några hackar och försöker förstöra MSP...vad tror ni support skulle bli tvungna att göra, jo kanske stänga ner och betala tillbaka alla pengar till en mängd arga spelare för man satsar ju faktiskt en hel del när man väljer att bli VIP.
Så nej jag tror inte att det är speciellt troligt. Mer troligt att någon försöker förstöra sidans rykte och att det är ett verkligt sjukt skämt ist.Så, så länge som support inte ger några andra direktiv och inte besvarar kritiken tycker jag inte att man ska oroa sig heller utan då pekar nog faktiskt det mesta just mot att det bara är falsk larm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0