Nyår

Snart är det dags att bli 2013.
Just 13 brukar av många vara ansett som ett outrstal men jag tror faktiskt inte så mycket på det där eftersom jag för det mesta brukar ha tur just Fredagen den 13 och så. Så kanske är jag lite tvärtom där och har tur istället.Hoppas i alla fall att det blir så och att jag får slippa mina förkylningar en bra bit framöver.
Är ju fortfrande inte helt kvitt den senaste men jag jobbar i alla fall på att bli av med den men annars firas själva nyåret lungt här, utan raketer och smällare. Visst kan de vara vackra att se på men varje år sker det så många olyckor på grund av dem, folk som blir skadade för livet , nysvenskarna som kommer från krigsområden eller våra vänner djuren så jag tycker faktist att man kan låta bli smällandet&tjutande raketer om man nu inte måste ha dem. eftersom de skapar obehag för så många.
Dessutom så ogillar jag de här thai-lykorna med som blivit så populära att skicka upp för vad händer om de slår ner på exempelvis en balkong eller fastnar i ett träd  om det fattar eld ?
Vidare så blir också mycket skräp liggandes kvar ute i naturen för hur många bryr sig om att samla in raketpinnar, plast &sådant som finns kvar dagen efter firandet ?
Inte speciellt många utan skräpet ligger kvar i någon snödriva. Nu säger jag inte att alla gör så här men många och dessutom finns det  kommunala regler som tydligt talar om hur och var man får skjuta men inte speciellt många brukar ta någon hänsyn till dem om de ens känner till dem utan det kan pågå skjutande från tidigt på kvällen till efter 12 slaget.
Vilket jag tror är det som de flesta reagerar på, i alla fall bland de som har djur. Skulle man begränsa själva smällandet till ett par timmar före 12 & fram till själva 12 slaget så vore problemet mindre men just det där regelbunda skjutandet med smällar, tjutande och knallar på olika håll tror jag är det som upplevs som mest olustigt när man är tvungen att ge hunden lugnande för att den överhuvudtaget ska stå ut i två dygn.
Bara för att vissa andra ska få ha lite roligt.
Fast jag och booniesarna önskar ändå alla läsarna av bloggen Gott nytt år och ha en bra fortsättning inpå det nya året så ses vi igen den sjunde januari om jag inte plitar ner några rader ibland här innan dess, ciao.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0