Annorlunda start på dagen

Till att börja med så kom jag till jobbet några minuter senare än vanligt i morse. Allt för att jag hade varit lite sem hemma, skulle ju plocka ihop en del saker att ta med mig hem till päronen över helgen.
När jag kommer till jobbet blir jag insläppt och får veta att någon krossat en ruta på andra våningen där jag sitter och jobbar.Så det är därför larmet står och tjuter konstant
Tänker inte så mycket mer på det utan går upp och det slår mig, alltså någon har kastat en sten med sådan kraft att det inte bara har krossat rutan ut, utan det är också på ena innerdörren är en av rutorna full med sprickor även om själva glaset där inte gått sönder helt.
Eftersom ingen ordinare är här eller åtminstone ingen som vet något vad man ska göra i sådana här krislägen när det verkligen har hänt något så pratas det om vad som skall göras.
Fast troligen är att det kommer att bli en polisanmälan för skadegörelse men det känns helt klart olustigt att behöva mötas av en sådan här syn direkt på morgonen
Så nu får jag väl se vad som kommer att hända idag...men det här var verkligen så långt ifrån saker som brukar hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0