Hejsan svejsan!

Hejsan på er alla ni läsare som har klickat er in hit och för tillfället befinner er någonstans inne på min lilla blogg. Som ni säkert redan har listat ut så blir det för tillfället en hel del av Scrat här då vi stadigt jobbar på att lära känna varandra. Fast jag måste ju få säga att jag verkar ha haft den stora turen och  fått tag på ett riktigt guldkorn igen. Han är så snäll  och hitills, nu så har jag isserligen bara haft honom en vecka imorgon men han har inte bitit mig på hela den tiden! Jag tror att de har gjort ett bra förarbete med honom i den lilla zoobutiken där jag köpte honom eller sp tycker han helt enkellt om mig. 
Fast han är fortfarande lite osäker av sig men det är klart, han är ju bara en liten hamsterunge så det är mycket nya saker som man ska bli van vid, inte bara matte kan vara läskig.
PÅ samma gång är han SÅ nyfiken och ska undersöka HELA den stora världen fast den tryggaste platsen är ändå buren och huset.
Allting ska  såklart undersökas på golvet i hallen. Det kanske är lite vågat av matte att redan släppa ut en sådan liten fis men han är så snäll att det går bra, fast efter tio minuter blir han sjövild och börjar tro att världen ska styras av en guldhamster. Scrat for president!
I hallen duger huset till att gömma sig men i buren så ville han inte ha det utan han bara kastade omkring på det, bestämda åsikter minsann
Hansatt och började putta på aktiveringsbollen, vilket ingen av de andra hamstrarna som jag haftinnan har gjort, de har gladeligen struntat i den men jag tror inte han förstod varifrån de smaskiga solrosfröna på golvet kom.
SInte lätt att hinna med att få hela hamstern på bild men här är han nu, min lilla Scrat som är döpt efter en viss förhistorisk ekorre i Ice Age. Det är väl klart att det skulle bli disneytemat även den här gången!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0