Moffsan på er!

Hej hallå!
Idag så är det visst åter jag ,  ni vet världens bästa Scrat som har ordet här på mattes blogg.
Nej hon har inte övergivit den helt och hållet utan hon tycker bara inte att hon har haft någonting vettigt att skriva om då hon kanske mestadels har legat i soffan framför TV:n och bara tittat på folk som åker på sådana där konstiga brädbitar...de kalllas visst för skidor eller  så har hon tittat på hästsport de denaste dagarna. Sälv så tycker jag att de verkar vara lite läskiga sådär...även om matte försökt introducera mig för hennes modellhästar som är i betydligt mindre skala.
Sedan så har hon varit fullt upptagen med att sköta om lilla mig, ja jag menar det ...det är ju så mysigt att själv få ligga där i soffan på kvällarna och gosa in sig i hennes tröjja eller gömma sig inne i ena ärmen på den &vägra komma ut. 
Ja ,jag är ett sådant där guldkorn vet ni som ska vara överallt och ingenstans på samma gång. Hon kan visst inte ens sopa ute i hallen om jag är där, för då kommer min inneboende hjälpsamhet fram och jag måste då såklart sätta mig mitt på skyffeln, kanske med  den förhoppningen om att hon ska råka ta fel på mig och en av mina kusiner dammråttorna fast hitills har det inte fungerat så bra utan hon har alltid hitills lyckats med att avslöja mina små  men ack så listiga planer. Kan ni tänka er det!?
Sedan plockar hon ju  hela tiden ner mig från skohyllan, varje gång som jag har lyckats med att klättra upp på den och sitter där och sniffar lite efter att få komma upp en våning till. Hon har tydligen ögon som en falk ibland min matte,. Det är kanske därför som det är så roligt varje gång jag lyckats med konsten att  ändå kunna försvinna spårlöst i hallen, fast hon vet ju   egentligen att det bara är att ta fram godsakerna eller att kolla i något av husena som hon har ställt på fram till mig på golvet så sitter jag med största sannorlikhet där och tittar upp på henne med en helt oskyldig liten blick.
Hon fick dessutom för sig att det var dags för en kontrollvägning igen. jag vet inte varför det här är så viktigt att göra sådana, men jag gick i alla fall med på att gå upp på köksvågen som stannade på hela 174 gram den här gången! Ja tänk bara  vad jag har lagt på mig  vikt sedan jag flyttade in här, men det är klart , jag har ju gått från att vara en liten räddhare till att bli en stor och stilig matchokarl. Sedan så kan det väl hända att matten skämmer bort en ibland med någon extra godsak men den där energin går ju snabbt åt då jag är ute och härjar runt. Ni ska se då jag kilar fram över golvet, snabbare än en inoljad blixt och matte skriker i högan sky  och undrar var jag tog vägen någonstans..hon hade visst kanske tänkt fota mig precis då eller hinna med att fånga mig på film, tji fick hon allt!
Vidare så har vi varit lite oense om var jag ska ha min toalett någonstans. Hon plockade bort lekhuset som jag tyckte var en sådan där utmärkt plats och jag har sedan fått nöja mig med en plastbytta som hon satte in i buren istället. Fast jag tyckte att den var hemsk till att börja med , den hade ju inte ens ett tak! och  jag valde därför att kissa i ett annat hörn men då blev hon  visst inte så glad på mig, det var i alla fall inte  så uppskattat ,så inatt eller imorse då jag var ut beslutade jag mig för att göra henne glad genom att faktiskt använda mig av den ena toaletten.
Gissa om hon blev förvånad när hon skulle städa och inte kunde hitta något blött i min vanliga hörna? Får väl se om jag ska upprepa det hela senare, men det kanske inte var så dumt ändå att faktiskt ha ett av de två sandbaden som hon har gett mig  till toalett.
Sedan så vet ni ju att min matte är svag för allting som är litet och gulligt vare sig det har päls eller fjädrar på kroppen , så i helgen när jag låg och sov inne i  mitt hus på söta knölen så var hon och gästspelade ute hos sina päron i några timmar & passade på att fota den här svartmesen som kom fram till fågelbordet. Hon påstår att den pratade med henne för fullt, men det tror väl jag det, den var väl kanske hungrig och ville ha mer mat! För det är ju så som jag brukar göra, när jag inte får min vilja fram eller då jag vill försöka påkalla hennes uppmärksamhet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0