Känslan när man är klar med ett bygge!

Nu tänkte jag snart stänga ner maskinen för ikväll.
Känns som jag kanske har tillbringat lite väl mycket tid framför skärmen idag men ni vet ju vad man säger . Ja just det, tiden går alldeles för fort när man har roligt och nog stämmer det vissa gånger. Man börjar med något projekt och vips så har det gått ett okänt antal timmar utan att man haft minsta tanke på det. Så är det väl faktiskt, oavsett vad man än håller på med, men det har ju kanske gått lite väl långt ibland.Som när man får syn på en massa lämpliga byggprojekt i andra spel. Då har man kanske suttit och knappat på tangetbordet allt för länge men jag kunde inte motstå att ge mig på det utan jag var tvungen att försöka bygga Nancy Drews hus från Alibi In Ashes. Var dock tvungen till att gå in i speelet och klicka mig runt först så att jag kunde få till planlösningen något så när. Sedan var det bara att stänga ner det och starta upp Sims 4 istället och sätta igång.
 
Jag fick hålla på en bra stund innan jag till sist kände att jag var nöjd med taken.
Baksidan av bygget ser kanske lite konstig ut med den tomma våningen, men det är ett måste för att få till en snygg svängd trappa. Man kan även göra dem på ett annat sätt men då går det inte att bygga som jag har gjort här, det gäller att man provar sig fram.
Det ser kanske rörigt ut med trapphuset och taken men det här våningsplanet kommer alltså inte att användas utan det ersätter alltså bara den del av trappen som egentligen hamnar halvvägs upp.
Plan II
Tycker att bibliotekt ser riktigt trevligt ut på närmare håll, så jag kommer nog inte att göra så mycket mer med det än att sätta dit gardiner och lite tavlor på väggarna men mer jobb väntar ju med resten av huset innan det är färdigt. Fast Alec och Nancy kommer nog att få flytta in först, så priset inte kommer att skena iväg alldels för mycket.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0