Moff på er alla!

Tjabba, tjena hallå där ute i det gröna gräset.
Nu är det jag Theodor som har ordet för tillfället. Jag hann faktiskt före matte till tangentbordet den här gången(jag skyndade mig och sprang så fort mina små ben kunde bära.)Det såg kanske lite ut som på kvällarna numera när jag fått min runda och ska gå tillbaka in i buren. Ja jag fantiserar faktiskt inte om jag säger att matten min får lov att anstränga sig för att hinna med då jag pilar på mot buren. Samtidigt så skrattar hon i andra änden av kopplet och kallar mig allt från Professor Kalkyl till Dr Snuggles utan att jag vet varför.
Nej huvudsaken är väl att jag hittar hem i det här stora huset, borta är visserligen bra men hemma är utan minsta tvekan allra bäst. Omvärlden är helt enkelt lite för skrämmande för en liten guldgosse som mig. Sedan har jag varit ute i spenaten ett par gånger till sedean vi fick semester men det tycker jag är ännu läskigare! Dessutom är det Så jobbigt då man måste springa runt halva huset för att komma in så matte kan glömma det,det finns ju en massa otäcka fåglar här med. Det spelar ingen roll hur mycket matte än försöker förklara för mig att talgoxarna och flugnsapparna inte tänker äta upp mig nej jag vägrar och vill helst bara gömma mig i transportburen. Så nu vet ni lite av vad jag har för mig förutom att jag verkligen passar på att sova bort den värsta värmen som är på dagarna. Tror faktiskt att ,matte egentligen skulle vilja göra samma sak men det fungerar liksom inte lika bra för henne och hon har dessutom hittat en bra metod till att jag ska få svalka i buren! Hon lägger helt enkelt in en sten hos mig som hon begraver i spånet så att jag slipper förfrysa mig om jag kliver på den. Så visst är det tur att man har henne ibland och tro det eller ej men ibland så kan jag faktiskt slappna av på hennes mage numera om kvällarna. Åtminstone när jag sitter och vill se på fotbolls VM!
Tjipp och hej då från guldkornet Theodor.
(Ps. Jo matte vill visst hälsa en sak till er, hon säger att årets får är på plats bara så ni vet om det skulle dyka upp en serie med ulliga inlägg framöver. Ett av dem kände visst igen sina klöverdamer och kom genast springande & ett annat ville tydligen leka fotpall vid ett av dertas besök. Konstiga djur det där verkar vara! Ds.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0