Hejsan!

 
 
Jag borde ha lärt mig en sak då det gäller Sims 4 vid det här laget. Ibland blir det väldigt långt ifrån det man har tänkt då man skapar sina karaktärer. För trots att man väljer personlighetsdragen så har simmarna ändå mycket egen vilja och gör som de själva har lust. Visst går det att justera nivån av det men jag tycker alltså att spelet blir mer underhållande när man låter mätaren stå på mitten så de får lite att säga till om. Skulle man styra precis allt så tror jag att det skulle bli mycket tråkigare.
Här har ni alltså mina två senaste karatärer. Två systrar som från början bodde ihop men man kan faktiskt inte tro att de är systrar för de är totalt olika varandrs. Eller ja en del intressen har de gemensamt men den ena jobbar som astrinaut medan den andra är kock.
Flyttade in dem i ddet här lilla huset i Oasis Springs och jag trodde nog de skulle trivas.
Var rädd att den ena hade fösvunnit helt uppe i rymden när det såg ut så här ett tag, lyckligtvis återvände hon till skärmen då hon kom tillbaka hem till huset.
De åkte på semester över en dag för att hitta sig själva och mjo när de kom hem sa båda upp sig från sina dåvarande jobb och inledde nya karriärer.
Sedan flyttade de båda isär och den ena fick det här fina huset. Ja egentligen tänkte jag bygga ett nytt modernt och futuristiskt ställe åt henne men när jag var färdig såg det ut så här istället. Ett mysigt lite hus som väl blev något slags mellanting på saklan mellan gammalt och nytt.
Fast jg måste ju säga att jag är nöjd med bygget då jag exprimenterade lite med delade nivåer. Visst saknade jag att inte kunna ha dörren på bottenplanet men det kanske är något man vänjer sig vid fast det var faktiskt en av sakerna trean var bättre på. Så det kan jag ju sakna lite men samtidigt så kanske man vänjer sig vid det här sättet att bygga med för det går ju trots allt att variera en del och det är så mycket enklare med det nya verktyget med att placera ut grunden bland annat. Tror jag börjar få tankar på ännu en karaktär med , kanske tack vare att jag gjorde systrarna Brennan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0