Halljosan på er!

 
Hejsan hoppsan på er alla ni läsare där ute i den stora vida världen som tittat in hit för att se efter om jag skrivit några nya rader sedan senast. Och dessutom god morgon på er för den delen med eller om jag kanske borde säga god dagens fast än så länge är det ju faktiskt förmiddag.Solen skiner ute även idag och det ser ut att vara ett sådant där strålande väder ute helt enkelt.Så jag får nog allt se om jag inte ska försöka ta mig en liten promenad senare efter lunch men det är ju samtidigt lite bökigt nu då det blir tö överallt. För det är fortfarande för halkigt för att man ska kunna ta på sig stövlarna och gå i dem men tur att man har kängor!
Nåja men nu skulle jag inte skriva om den senate tidens bildväder nej jag tänkte uppdatera er med mitt simmande. Hade ju inte planerat att lfytta in ytterligare en ny karaktär egentligen men så blev det. Filade på att göra en counteysångerska men istället så blev Aileen rockmusiker när jag gick efter en gammal mall jag hade från tvåan. Hur som helst flyttade hon in till staden, i en av de där lite mer fallfärdiga lägenheterna som finns. Det stod på tomtbeskrvningen att där fanns vättar och jag borde ha tagit et på allvar för även om allt verkade frid och fröjd i början så ja..men vi återkommer till det. Hon var ändå rätt nöjd med att bo själv men så träffade hon sin indiske granne Raj. Det sa väl inte direkt klick men de började i alla fall umgås och blev goda vänner. Så jag tyckte de lika gärna kunde få flytta ihop eftersom han hela tiden sprang över till Aileen och ville umgås.Sedan var det ju ett stort plus att han jobbar som konditor för även om Aileen behärskar spisen så innebär ju hennes jobb att det blir många sena kvällar. Hur som haver blev det så att han flyttade in och de började känna sig för både inom suna yrkesliv och i förhållandet. Visst finns det en liten gnista där ändå även om han försöker spela oflörtig sp köper inte riktigt Aileen den sidan av honom för de har så många gemensamma intressen med. Fast ja det höll på att gå upp i rök sedan vättarna hade sabbat alla hushhållsmaskiner och Aileen försökte laga spisen. Hon fick en elchock och dog. Gissa om jag var tacksam över att jag inte hade sparat den omgången utan kunde rädda henen genom att avsluta &starta om spelet. Samma sak hände visserligen igen och vättarna förstörde alla apparaterna men då ringde de efter hantverkaren istället. Fast då blev det istället som så att den första reparatören som kom råkade ut för ödet- att dö av en elchock och det tog tre gånger innan alla saker var lagade!Så nej jag tror inte de tänker bo kvar så mycket längre för även om lägenheten blivit himla mysig efter renoveringen och går mycket i blått så nej så här kan de omöjligt fortsätta!
Så här såg lägenheten ut innan de började renovera och Raj var bara en gäst som häslade på.
 
Sedan flyttade han in och de knude börja renovera tills det blev så här mysigt, varmt och ombonat.
Fast att dela bostad med de där vättarna är alltså ingen bra idé alls för sedan jag hade börjat spela om omgången avled den första reparatören på fläcken efter samma elchock som drabbade Aileen. Nej jag vet faktiskt inte vem som ska kunna bo bär eller om jag ska riva hlea hyreshuset och bygga ett nytt på den tomten istället. Visserligen synd för lägenheten är mysig men ..de där vättarna förstör onekligen lite för mycket för att man ska kunna leva där!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0