Hallojsan!

Hejsan på er alla ni bloggläsare där ute som klickar er in hit för att se efter om jag gjort någon spännande ny uppdatering. Eller ja bland kanske det inte är så intressant att läsa det jag skriver men jag försöker för det mesta se till att det finns gott om bilder som ni kan titta på. Idag har jag däremot bara tagit det lugnt och slappat i soffan. Sett på skidåkningen men det mest spännande jag ramlade över var ett program om Storbritanniens dinosaurer ...nej jag ar inte kommit ifrån den där Jurassic Park fasen än utan tycker det är så fascinerande med alla nya fossila fynd som görs. Sedan är det hu såklart också roligt när det upptäcks nya , nu levande djur och växter med men det där forntida är ännu lite mer lockande. Det kanske också förklarar varför jag tycker om hajar för den delen fast nu tänkte jag skriva om en helt annan sak idag nämligen ett udda epost jag fått av moviestarplanet.se. De påstår att jag inte varit aktiv på minst två månader och omber mig att svara på en rad frågor. Saken är bara den att jag loggar in minst varannan dag...om inte så är det på sommaren då jag gör längre uppehåll men mer än två månader har jag knappast varit frånvarande! Dessutom tycker jag att då borde de ha skickat mejlet i samband med den frånvaron men det kom alltså först nu. Fast jag kunde i alla fall göra enkäten för att hjälpa dem lite på traven för det finns vissa saker med sidan som jag tycker är oroande. Om man nu vänder sig främst till barn och ungdomar som man påstår varför är det då så många som verkar ha svårt för att förstå reglerna ? Det verkar ju inte spela någon roll hur många gånger support säger till för jag ser det här varje dag eller åtminstone varje vecka då jag är inne. Folk som bråkar i chattrummen och kallar varandra saker eller de som skriver olämpliga trådar i forumet! Varför förekommer det då reglerna egentligen är väldigt enkla och finns på så många andra stöllen på nätet ? Dessutom kan det väl inte vara så svårt att tänka sig in i den andres sits heller innan man häver ur sig något för öga mot öga skulle man ju aldrig våga yppa en del av de där sakerna som nu tycks ha blivit allt mer vanligt förekommande. Dessutom känner jag att jag måste få lov att ta upp en till sak och det är priserna för sidan som har skjutit i höjden. Jag kan kanske acceptera att man tar ut en liten summa för VIP men 700 kr gör att det knappast känns värt den delen för det är ju inte barnen själva som betalar utan merparten betalas nog av deras föräldrar. Vilket medför att alla inte har råd för att det kostar för mycket. Det hade ju varit kul om man kunde vinna diamanter via speluppdragen men nej är man inte vip får man istället lov att betala extra för dem och det tycker jag inte är rätt men var och en har ju sin egen åsikt, nu har jag i alla fall sagt min mening om vissa saker! Fast jag tänker ändå avsluta med att säga attt såå länge de har de dyrare priserna nu och om klimatet fortsätter att förändras så tror jag tyvärr att sidan kommer att tappa fler användare än att de vinner nya! För det vore inte den första sidan som får den utvecklingen i sådan fall och jag undrar varför det ska vara så svårt att ha en reklamfri bra sajt då det ju gick utmärkt förut.
För att avlsuta i god ton ämdå väljer jag att stanna kvar tills vidare för jag tycker fortfarande om grundtanken med spelet men det finns helt klart alltid utrymme för support att göra förbättringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0