Hejsan!

Hejsan på er alla ni läsare där ute som klickat er in hit till min lilla blogg ikväll. I dag har jag inte gjort så mycket eller ja det beror ju på vilket synsätt man har men vissa dagar är det nog med att gå några vändor till tvättstugan. Det är lagom intressant att vänta på att torkskåpet ska bli klart men jag hade sådant ur att det var ledigt så jag kunde ta båda två och då gick det ju fortare att klara av det. Så den här gången blev det bara ett par småsaker som inte hann torka & det känns nästan ovant att inte ha fullt med tvätt hängandes överallt här uppe men SKÖNT är det att slippa det någon gång med då man bara kört ett par maskiner. Det var kvällens lilla utläggning om tvätten men nog sagt om den biten, nu till någonting helt annat och mycket roligare nämligen Ariel. Ibland då jag sovit dåligt på natten så missar jag det där första morgonpasset med henne då jag somnar om men i regel kompenserar jag det på kvällen då hon får vara ute en längre stund. Först släpper jag ner henne i hallen och där är hon kanske fem-tio minuter sedan så pratar jag med henne och säger tydligt: Du vet vad jag sagt om hamstrar som klättrar över brädan. Då sätter hon sig vid huset, ser på mig och drar över med en väldig fart precis som hon förstod vad jag sagt! Eller så kanske jag bara inbillar mig men undra kan man ju helt klart göra. Vidare så brukar jag inte ge godis utanför buren men ikväll gjorde jag ett undantag och vad gör fröken ? Jo hon drar iväg bakom leklådan och sitter där och snaskar. När hon inte kommer fram så drar jag fram den och vad ser jag ? Jo en belåten liten tjej som gnagt i sig halva skalet men nöten den ligger fri på hyllan. När jag sedan lägger den i matskålen så blåvägar hon att ta den utan hon vill bara få fortsätta vara ute. Så nog tror jag att hon har blivit lite mer bortskämd prinsessa nu då hon är ensam hamster i hushållet för tillfället helt klart!
Kopplar man på den här minen så kan man ju kanske försöka charma matte
Det gäller att man sniffar noga för att komma på åt vilket håll man ska gå.
Hmmm vad har man fångat i håven ?
Glöm det jordnöten är visserligen bara halv men den är MIN,MIN,MIN och ingen får smaka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0