Hejsan och hallå!

Hallojsan på er alla ni läsare där ute som brukar titta in hit för att se om jag ha skrivit något nytt på sistone och hej till ni som kanske tittar in hit för första gången. Hoppas att ni alla ska hitta något som ni gillar att läsa om och att det finns en del för alla helt enkelt. Idag har jag inte kommit så långt ännu mer än att jag har städat åt guldkornen och äter frukost. Egentligen så brukar jag ju försöka skriva lite om andra saker också men ibland så tar de bara över inläggen helt. Fast det är ju kanske lätt hänt då de är så stora personligheter även om de räknas som smådjur. Kort sagt och kanske upprepat så tycker jag att hamstrar, ja smådjur överlag är väldigt underskattade som husdjur för när man väl lär känna dem så är de helt enkelt underbara.Varje liten individ på sitt alldeles egna och unika sätt.Ariel till exempel är ju väldigt äventyrlig av sig och sitter inte still många sekunder då hon är ute utan hon är i rörelse nära på hela tiden. Sedan tycker hon om att bära mat i sitt portabla skafferi . kindpåsarna och ibland tror jag att hon försöker få tillstånd av mig att gömma det någonstans ute i lägenheten.Så man kan kanske undra vem det är som bor med vem egentligen
Stuart är mycket mer av en myskille även om han har blivit mer &mer modig och vågar utforska världen i allt större grad så tycker han fortfarande det är säkrast att söka upp matte om han kommer för långt bort. Och kommer det en ny sak till hallen då blir han först rädd och springer och gömmer sig under lavoaren &vägrar komma fram förrän matte har tagit bort det främmande föremålet
Timon han är ett mellanting mellan de där båda. Han tycker visserligen som Ariel om att vara i rörelse och går gärna på sina egna små utflykter i lägenheten men han kommer alltid då matte ropar eller lockar med godis. Han är alltså inte alls lika envis som Ariel som kan sitta nöjd flera timmar bakom frysen.  Om han mot förmodan inte kommer fram precis på en gång så kan matte ändå slappna av, sätta sig och vänta också kommer dammtussen fram på tio minuter efter att han har fått kolla in det han skulle. Sedan kan han också sitta i soffan och mysa men tro inte att han går med på att kamma/borsta pälsen nej då är anfall bästa försvar mot borsten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0