Tjenamoss!

Hejsan hoppsan på er alla ni läsare där ute som råkat ramla in här av en eller annan ibland kanske lite oklar och diffus anledning.. Just nu faller det vita flingor ner från himlen utanför fönstret och det ser alltså ut som om det kommer att komma ett litet vitt täcke inför söndag då det är först advent. Några av er kanske redan har börjat stöka fram lådorna med julsaker. Jo jag har börjat så smått där hemma jag med :) och jag kanske borde skämmas men några småsaker har hängt uppe hela tiden. Fast så kan det bli med en del saker att de smälter in i omgivningen så mycket att man inte tänker på om de finns där resten av året med. Nu skulle dock dagens inlägg inte handla om julpynt. Nej jag tänker skriva om något helt annat som jag inte har yppat mig om på ett bra tag trots att jag stannat kvar och spelar MSP, det vill säga Moviestarplanet.se fortfarande.. Ja jag har blivit kvar trots allt eftersom jag i grunden tycker att det är ett roligt spel och några trevliga människor som man kan surra med om allt mellan himmel och jord finns det ändå kvar där även fast det blivit allt svårare att hitta dem. Framför allt är det dock två negativa saker som jag tycker dragit ner det totala betyget på sistone. För det första har det blivit vanligare igen med en del som inte verkar kunna acceptera att sidan har sina regler och det känns inte alls kul att se folk bråka öppet i rummen eller när det skrivs en del saker i forumet. Liksom kom igen nu! Det handlar inte om att man får tåla vissa saker när man ger sig ut på nätet utan man ska alltid behandla andra med lika stor respekt oavsett var man befinner sig. Så svårt kan det inte vara att utgå från att man ska bemöta andra så som man själv vill bli bemött. Och jag anser att vi alla måste kunna hjälpas åt för att skapa god ordning och ett bra klimat där man kan trivas utan att behöva bli rädd men det är något som jag tror blivit svårare då man infört en striktare åldersgräns. Det leder bara till en större splittring i förläggningen som jag ser det och dessutom så kan man aldrig lita på någon heller. Så därför är det mycket klokt att vara försiktig med vad man säger eftersom man aldrig kan veta vem som döljer sig bakom tangentbordet. Den andra saken som fått mig att fundera är också egentligen inte så så svår. Jag har spelat sedan 2010 och förut så var jag nästan alltid vip men efter ägarbytet på sidan och priserna förändrades så har jag bara köpt någon enstaka gång eller vunnit via tävlingarna. Annars är jag oftast inte det numera på grund av att det blivit allt för kostsamt jag menar vem har egentligen råd med ett års StarVip för 700 kr? Åtminstone INTE jag och vilka är det som egentligen får betala kostnaderna,. I de allra flesta fall så faller det nog det ansvaret på föräldrarna men alla har verkligen långt ifrån råd med den kostnadsbild som mer och mer har framträtt. Jag kan acceptera att man kanske måste ta ut en viss avgift för att slippa ha reklam på sajten men det känns inte motiverat att det ska kosta så mycket på ett år per medlem om det är en sajt som främst vänder sig till barn&unga! Speciellt känns det som en omotiverad prisbild eftersom man haft mycket problem med lagg och hela tiden skyllt på att det varit användarnas datorer som varit för gamla.För mig är detta beteendet av support oansvarigt och att man dessutom inte kan svara på när en enkel bugg ska vara fixad det är under all kritik. Sedan finns det ett par småsaker man kan fundera på med men framför allt tycker jag det är märkligt att man är jättepigg på att komma på nya teman och nya funktioner men att man samtidigt verkar vara så intresserad av att lösa så att sidan fungerar som den ska igen. De sakerna gör att jag har lite svårt att förstå vilken riktning man vill att sidan ska gå framöver för jag tror tyvärr att man inte lockar så många nya användare heller då man har de här problemen och många väljer att sluta för att de blivit. rädda på grund av hot eller trakasserier. Har det gått så långt då tycker jag att något är katastrofalt fel. Sedan tycker jag att censuren på sidan ibland faktiskt går för långt och ord som inte alls är nedsättande eller störande i sig själva blir förvandlade till hashtags & då tycker jag kanske att man behöver se över listan men på det stora hela så är sidan fortfarande ett bra ställe även fast den dras med vissa problem men vem vet det kanske blir bättre framöver?Också vill jag även passa på att berätta att min Simsfamilj har utökats med ännu en medlem nämligen lilla Nora så nu består den av fyra karaktärer som var och en ska bli roliga att få följa framöver. Funderar faktiskt på om de ska få flytta igen eftersom de nuvarande grannarna är lite väl stökiga av sig ibland och de får nattron störd till och från men först ska deras hushållskassa få bli lite större så de har råd att flytta till något mer vettigt men jag lovar att jag återkommer till dem då jag bestämmer att det är dags för dem att ta det steget ut i stan, eller som de ska få prova lyckan och flytta ut till förorten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0