Hallojsan på er!

Hejsan på er alla ni läsare som tittar in just hit på min lilla blogg. Som ni vet har jag kanske inte skrivit så mycket på ett par dagar nu. Det blev visserligen några rader igår men till sist så kom jag mig i något annat och det blev inte mer. Tänkte försöka skriva lite mer idag men ni får ursäkta mig om jag inte orkar skriva så mycket än. För samtidigt som jag vet att han är borta så känns det ändå fortfarande så svårt att låta båda hjärta och hjärna komma i fatt varandra. Han var ju verkligen min lilla ögonsten..och lillkille, tänk att ett så litet djur kan lämna ett sådant hål efter sig. Visserligen så sörjde jag ju Meeko med då han så tragiskt förolyckades men på något sätt är det ändå värre den här gången med Stuart. Kanske beror det på att han ju var en så stor liten personlighet med. Jag tror det men jag får försöka trösta mig med att han trots allt hade ett bra liv hos mig, han kunde inte ha fått det bättre och det är kanske lugnast när de bara får somna in av sig själv än att de ska behöva plågas med. För jag hade ju någonstans anat det ändå genom att han ofta la sig på hustaket och vilade sedan han hade sprungit i hjulet men på sistone kunde han lägga sig i sandbadet med och det var verkligen inte likt honom. Ändå så kom det ju som en chock eftersom han var så mycket yngre än Timon. Timmy som för övrigt , peppar peppar verkar vara hälsan själv än så länge. I går kväll så kastade han både omkring sitt hus och försökte skrämma slag på matte genom att genomföra sitt party-trick det vill säga klämma sig igenom översta hålet på stegen &låtsas att man har fastnat. Sedan när matte kom för att undsätta Columbus ja då tittade han först på mig med en listig min och sedan kröp han ut därifrån helt på egen hand! Så samtidigt är jag glad för att jag åtminstone har två av guldkornen kvar, det lindrar ju en del av saknaden ändå men samtidigt så känns det så fel att se den tomma buren stå där ute i hallen. Jag vet att jag skulle kunna plocka undan den så länge men samtidigt vill jag inte det för då kommer jag bara att placera en massa andra saker där för att slippa se den där tomheten och det gör INTE saken bättre just nu. Nej jag har ju försökt börja klura lite på hur det kommer att bli framöver och ett tag kanske jag kommer att nöja mig med att ha just bara två hamstrar så får jag känna efter hur läget är om ett par veckor igen. Nu har det ju bara hunnit gå några dagar så då kanske det inte är konstigt om allt känns skitjobbigt heller rent ut sagt. Så just nu kan jag inte göra så mycket mer än att ta dag för dag så får vi se vad som händer efter det för den saken är klar, guldkorn är underbara husdjur och det är ju så att jag försökt att ta dag för dag med dem alla tre för man vet ju aldrig när den där dagen kommer utan man kan bara försöka glädjas så mycket det går varje liten stund man får ha dem hos sig. Sedan så kommer jag alltid att minnas mitt lilltroll med den där så pigga& vakna blicken för allt han hittade på och alla hans små egenheter för det var just allt det som gjorde att han var den underbara hamsterkille han faktiskt var. Tack Stuart Little var du nu än befinner dig för att jag fick den stora äran att lära känna dig och hälsa Meeko om du stöter på honom, kanske knaprandes på någon god droppe. Dessutom lovar jag att jag ska  ta hand om Timmy och sist men inte minst Ariel som faktiskt har verkat vara lite förvirrad ett par dagar nu. Idag är faktiskt första dagen efter som jag tycker att hon börjar slappna av igen och är sig själv, men jag vet ju inte hur hon tänker som men faktum är att första dagen efter så kom hon inte ens ut ur sitt hus. Så jag tror att hon på något sätt också saknar dig även om ni aldrig hade träffats, men ni hade ju känt in varandras dofter och hon var van vid att höra dig stöka runt med ditt hus i hallen. Samt att du räddade matte när hamsterfröken gömt sig bakom frysen och vägrade komma fram.
Ja tack ännu en gång Stuart Little för att vi alla fick lära känna dig och om jag skulle kunna ändra på något  så hade jag velat ha dig en liten tid till hos oss men det var väl din tur att gå helt enkelt.
Och en sista sak ska jag tillägna dig, den hemska dag då Meeko dog spelades I´ll be missing you på radion och nu länkar jag till en av de finaste låtar jag vet förutom den nämligen Faith Hills There You'll Be: https://www.youtube.com/watch?v=BwyWmqV_RJc
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0