God morgon!

Morgon på er alla ni läsare som ramlat in just hit till min lilla blogg eller ja såklart hej till alla er som klickar er in för att läsa det jag skriver. Nu har det åter igen gått ett par dagar mellan inläggen men ibland blir det ju så att man kanske inte riktig tar sig för att skriva. Nåja nu är jag i alla fall här igen :) . Ni kanske undrar vad jag har pysslat med eftersom jag inte skrivit något och det ska jag säga nu. Jag har nästan men bara nästan lekt matadoren på julafon. Ja ni vet han i tjuren Ferdinand som sliter av sig håret. Orsak ? Jo mitt Sims 4 fick för sig att krångla här hemma det startade inte upp. Felsökte och det visade sig att uppdateringen av Win 10 kunde ställa till det i uppladdningsfasen av spelet. Sedan hade jag tydligen några CC-filer som också plötsligt fick för sig att sätta käppar i hjulet. Så det var bara att rensa mappen och börja om men nu hoppas jag att det åtminstone ska få vara nog så för ett tag framöver. Men jag kommer nog bli lite återhållsammare med att skapa hushåll..jag som hade kommit då långt med mina vampyrfans...och nu tillbaka på ruta ett. Fast man brukar ju säga inget ont som inte har något gott med sig. Vad det kan vara i det här sammanhanget är väl möjligen att jag flyttat om alla mina filer och sorterat opp nerladdningarna i undermappar så jag ska ha ordning på dem i fortsättningen också vet jag ju nu va jag inte ska ta ner igen. Sedan besökte jag mina föräldrar igår och blev ståendes bra länge vid deras köksfönster , spanandes efter fåglar. Fick se både nötkråkan som har blivit en återkommande vintergäst och gråspetten som kom för första gången i år.
Visst är den smalnäbbade sibiriska nötkråkan ett roligt tillskott . Sedan de kom för ett antal år sedan så har mina föräldrar alltid haft ett par i närheten men i år har de bara sett till en liten en än så länge. De hörs i varje fall lång väg.
Gråspetten är en fin fågel med utmärkt kamouflage mot stammarna..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0