Hejsan på er!

Hallojsan på er alla läsare där ute som kollat in här och god morgon på er. Ja det är faktiskt morgon än och jag sitter här i pyjamasen och har just ätit frukost.Fast först börjar jag nästan alltid med att byta vatten på guldkornen och städa åt dem så att de ska få det rent och fint, det är deras behov framför mina.Fast det är nog lätt att det blir så om man tycker om dem så mycket som jag gör.
Ariel tittade ut som snabbast innan hon gick in i sitt hus och la sig igen som hon brukar, fröken tycker det är skönt med sovmorgon. Stuart var den enda som fick sin lilla motions&lektur i hallen då han hade vaknat till och nog hade han stökat runt i huset i natt. Alla leksaker låg prydligt som ni ser inne i hans privata rum, det är min lilla Äggobert det.
Jag tror dessutom han njöt av att få vara där lite längre än vanligt i hallen nu, det blir ju så eftersom jag inte vill släppa ut Timon dit då han går så dåligt som han gör.Han försöker ju hänga med än så länge och klättrar upp tå taket ibland och går armgång men lika fort kan han dimpa ner på ändan i sanbadet och undra vad som egentligen hände.Så det är väl inte allt för långt bort kan jag tänka att han somna in men det är ju skönt om han får slippa plågas med, det vill man ju inte. Egentligen kanske ,am borde ta honom till veterinären och låta honom somna men det är ju lite en kostnadsfråga med samt att det ju är bättre om han får göra det hemma i tryggheten som han så väl känner till. Så får vi ta en dag i taget sedan med och fundera på vad som ska bli efteråt. Först ska nog jag och smpttingarna på semester till päronen innnan det blir fullt möjligt att det kommer ett nytt tillskott ute i hallen ändå. Man blir ju så van att ha tre, att det kommer kännas tomt en period att bara ha två men jag vill ju bli säker på att jag verkligen hittar rätt nu den här gången också.  Ni får ju tids nog veta det för när det väl sker lär jag inte kunna vara tyst ändå men jag har ju trots allt vissa riktlinjer jag måste gå efter då jag ska ge mig ut.n sak vet jag dock även om jag planerar för framtiden så kommer jag ju alltid sakna Timmy ändå. Och nej, det blir inga ungar efter Stuart och Ariel ändå. Kommit fram till att det är för mycket jobb att ta på sig det och även om jag ksulle klara skötseln så har jag faktikt inte utrymmet för det riktigt. Så det får alltså bli en ny köpahamster om jag inte finner en omplacering, det enda jag vet säkert nu är att det kommer bli en hane även denna gång. Nog för att jag älskar min lilla Ariel :) inte tal om saken men hanarna är lite lättare att ha att göra med för det mesta i alla fall. Så nu vet ni det och dessutom är de ju ingen hemlighet att jag fortfarande gillar svart/vitt så en sådan, bandad kanske kommer att ha förtur men det får vi se då det blir dags att kolla igen.
Nej nu ska jag försöka få på mig kläderna,göra mig klar och gå ut en sväng och kolla hur långt våren har kommit. För det har ju töat rätt bra här några dagar nu så det kan vara en idé att gå ner till hamnen och se hur det rör på sig. Vidare ska jag försöka göra kalrt en framtida present idag också har jag börjat spåna på en ovanlig familj till Sims 3 med.Och nej jag skulle inte skissa men det gick som vanligt åt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0