Hallojsan!

Hejsan på er alla ni läsare där ute i den stora vida världen. Eller ja åtminstone hej till alla ni som valt att kika in just här på min lilla blogg, Idag så skiner solen men det känns ändå lagom vart ute, inte för varmt och inte för kallt heller. . Från början så sa jag ju att jag inte tänkte börja spela Sims 4. Ni som följer min blogg vet kanske att det har gått åt pipan. Det var egentligen precis som när trean kom, det tar bara tid att vänja sig vid allt det nya och sedan är man fast. Sedan är det ju klart att man saknar vissa saker så därför har jag båda spelen installerade just nu, man har ju liksom sina bästa karaktärer fortfarande ändå i trean.
Nåja som sagt har jag ändå börjat med fyran och jag lär mig mer &mer om det för varje gång jag spelar det men det nya byggläget är guld värt och det har blivit så mycket enklare att ta ner CC nu då man slipper gå igenom något program för att installera de sakerna, man helt enkelt bara lägger dem i Mods mappen under Mina dokument osv. Ja ni som spelar vet säkerligen vad jag pratar om nu, så mycket enklare.Genom att det blivit så mycket enklare att ta ner av användare skapa material så behöver man ju inte alla prylpaketen eller expansionerna till heller. Jag tänkte satsa på att köpa fem av dem bara för att jag ska få något så när likvärdiga saker som finns i trean och det fick alltså bli Vildmarken, Coola Köksgrejor, Läskiga Prylar och Trevligt tillsammans. Har bockat av tre på den listan och får ta de andra två sedan då jag får råd men då känns alltså spelet komplett så när som på djuren förstås men man behöver inte köpa till en massa paket som på originalet, tvåan eller trean heller utan man kan istället klara sig med några få eller helt utan för den delen men lite extra vill man ju kanske ändå ha.
Så det är vad delar av min tid går åt till när jag inte umgås med guldkornen, ritar, fotar eller gör något helt annat men för det allra mesta har jag ju något på gång om jag inte bara slappar framför någon bra serie på TVn.. Hittade ju ännu en bra ungdomsserie på barnkanalen då jag låg och zappade nämligen Blue Water High. Föga förvånande såg jag att den såklart var från Australien men det har jag kanske sagt tidigare, de är helt fenomenala på att göra sådana serier där! Jag skulle kunna räkna upp fem stycken utan problem men en stor sak jag stör mig på är dubbningen! Varför måste alla serier dubbas numera? Förut fick man ju koncentrera sig på att läsa texten men då kanske man lärde sig engelska bättre och om inte annat så fick man ju bättre läsförståelse av det .Det är ju en kunskap som håller på att försämras i skolorna. Vidare går också mina funderingar som så att om man dubbar dessa program innebär det ju att de också når ut till en yngre målgrupp än som det kanske egentligen var tänkt från första början,vad vet jag men det känns lite tokigt om ´låt oss säga tioåringar sitter och ser på program där skådespelarna och handlingen är så mycket äldre som 15,16,17.
Fast det kanske bara är jag som tänker galet nu men så drömmer jag mig tillbaka till tiden med Spegel,Spegel som visats flera gånger i svensk TV. Det är en av de där serierna som håller ännu och jag kan se den hur många gånger som helst utan att bli less.Dessutom är introt fortfarande så magiskt bra!
https://www.youtube.com/watch?v=uA5kGwb9uIo
Andra bra ungdomsserier serier från Down under är tex Neri Flickan från Havet och Ocean Star sedan finns det ju ett par bra *vanliga*serier därifrån med som Doktorn Kan Komma och McLeods Döttrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0