Timon har ordet

 
Moff moff på er!
Nu är jag här igen och har lyckats sno tangentbordet en stund från matte. Föresten så var hon redan färdig med det hon skulle skriva så då kanske det inte gör så mycket om jag tar över ordet ibland.Hon kan dessutom må bra av att få en paus från de sociala medierna eller vad säger ni om den saken ? Såklart hon ska ju göra andra saker istället som att umgås med oss som ingår i guldgänget. Jag har dessutom lärt mig ett par nya saker i sommar. Som ni kanske vet började matte bli lite frustrerad över mitt ständiga kissande över bur kanten. Hon fick till sist nog och installerade en ny, fin toppmodern hörntoalett med tak hos mig. Det har dock visat sig att taket på den är en utmärkt utkiksplats också! Fast det håller ju matte inte med om eftersom den har en tendens att välta då jag hoppar ner så sanden rinner ur. Fast det roar jag mig bara med på nätterna då matte inte ser som den duktiga hamster jag är.Sedan har jag till mattes stora förtret lärt mig en till sak som gör att hon börjat fundera över om jag verkligen är någon pensionär, har ni hört på den! Men något måste jag ju roa mig med eftersom jag inte får ha något hjul inne hos mig längre. Det gamla tog hon bort eftersom jag bara fastnade i det men jag skulle kanske behöva ett sådant där flashigt trähjul istället som båda småttingarna fått, fast då tycker matte att jag är så skröplig och kan roa mig med andra saker istället.Får jag säga det själv tror jag att det är hon som inbillar sig...fast det är klart lite tröttare börjar jag nog bli på kvällarna men jag har ju alltid föredragit ensamtiden med matte varje morgon istället.
Först börjar man alltså kolla efter svaga ställen på staketet.
Sedan hittar man ett bra hörn där man ser ut att kunna ta sig upp.
Ta det sakta, steg för steg när du ska klättra så att du inte råkar ramla ner!
Ta tag i kanten när du börjar närma dig toppen och...
Häv dig långsamt upp mot kanten.
Här har ni en stilstudie från sidan.Var envis och ge inte upp!
Till sist är det bara att klättra över kanten som återstår, landa säkert och ni är färdiga att börja utforska världen på egen hand(alternativt läs smita ut)
 

Kommentarer
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

aw vad söt

2016-07-31 @ 13:08:24
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0