Sims 4

Som ni kanske vet så har jag ju börjat spela Sims 4. Nu är jag precis i den fas jag var mellan tvåan och trean.Sakta men säkert så börjar den här versionen att vinna mer på mig men jag kör ju på båda än så länge. Annars skulle jag sakna djuren allt för mycket. Hur som helst så har jag ju suttit på ett annat ställe och spelat i sommar. På den där andra datorn har jag lyckats göra några riktigt spännande hushåll innehållandes en rad intressanta karaktärer.Det ledde till att när jag kom hem nu och öppnade upp spelet här hemma blev jag så missnöjd med mina sparade omgångar. Till sist så beslutade jag mig för att radera dem och jag sparade bara några få hushåll som jag var mer nöjd med så jag får alltså börja om från början. Egentligen kunde det inte ha kommit lämpligare heller för samtidigt som jag gjorde mitt val fick den här datorn också för sig att läsa in spelet från fel mapp *morr*. Nåja lyckades ju hitta lösningen på den andra datorn så jag gjorde samma som på den, flyttade över filerna , satte ner spelet på rätt version och startade om men det är ju helmärkligt att det händer sådana där saker. Fast jag vrt ju hur mycket SIMS 3 levde sitt egna liv så då kanske det inte är konstigt om det finns egenheter med hur hyran fungerar heller.
 
Så här såg  huset ut då jag hade byggt det klart .Ett charmigt litet hus som var precis lagom
Från andra hållet.
Plan I: Kök, matrum, WC och sovrum
Efter ytterligare funderingar valde jag att bygga ut med en våning till fast den är långt ifrån klar då det behövs mer i kassan innan jag kan fortsätta med den men där finns i alla fall : Vardagsrum, kontor och WC. Ni kommer att få se bilder här då jag hunnit lite längre. Dessutom måste ni ju få se Fiona också, hon var faktiskt en av de få karaktärer som jag valde att behålla.
 
stort åt Fiona.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0