Fortfarande overkligt

Det känns fortfarande lite overkligt det som hände på Maracana-stadion igår mot Brasilien. Ja förresten hejsan på er allihopa men jag ha nog inte landat riktigt än som det verkar. Tänka sig, jag som inte brukar vara någon större sportfantast men efter matchen igår ville jag bara gråta av lättnaden som spred sig. Så häftigt och vilken insats de gjorde alltså. Även om de skulle förlora i finalen mot Tyskland så skulle jag inte tycka att det spelar någon roll med den härliga kämpaglöd vårat svenska damlandslag i fotboll har visat upp, go for the gold Girls! Sedan tycker jag det var fint att se hur de kramade om varandra efter matchen för samtidigt som det var en stor framgång för oss så fanns det också tårar av besvikelse på planen. Visst vårat lag, för jag kallar dem för det kanske inte spelar världens mest underhållande fotboll som det skrevs i amerikansk media men den är ruskigt effektiv. Nåja det om OS, nu till något helt annat nämligen mina små guldkorn. Klev upp imorse och fann Ariel sovandes i kojan. Vet inte om hon hade legat där hela natten eller bra gått dit en stund som hon brukar för att morgna sig. Hon fick i alla fall sin stund ute, först i hallen och sedan blev det en sväng i selen. Visst märks det att hon inte tycker om att sitta fast men samtidigt ger det mig mer koll på vad hon gör och framför allt på var hon är. För hon är snabb som blixten annars och har ju sitt favoritställe bakom frysen.
Nej vad trodde du matte, att jag skulle sitta kvar på flaket ?
Sedan var det dags för Timon att vakna lagom tills att jag skulle gå och handla så då fick han komma ut först. Skulle ju dessutom ändå städa åt honom så då var det lika bra att han fick komma upp. Han är verkligen en behändig guldhamster. Visst kan han som idag dra iväg över brädan då jag städade toaletten åt honom men han kommer alltid tillbaka när man lockar på honom med endera mat eller godis. Eller så är han helt enkelt bara nyfiken och ska utforska världen men han gör inte som Ariel som kan gömma sig bakom frysen i några timmar. Nej Timon tycker helt klart att borta är bra men hemma är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0