Ariels semesteruppdatering

Hejsan på er allihopa. För stunden ligger jag faktiskt och sover så jag tror matte får skriva några rader om hur min semester har varit hittills så kan jag fortsätta göra det vi hamstrar är bra på att göra. Åtminstone under dagtid men annat liv blir det på kvällarna då jag är vaken. Ni ska bara veta hur stolt matte är över mig, hon tycker tydligen att jag har gått från klarhet till klarhet nu i sommar. För mig är det väldigt uppenbart dock eftersom jag vet själv att jag är en fantastisk liten guldhamster. Okej då, jag tror kanske att jag är större än vad jag egentligen är men nu ska jag inte sno hela inlägget utan matte måste ju få skriva några rader om hur underbar jag är hon också.
Ja hejsan på er, jag ber om ursäkt om Ariel höll på att ta hela inlägget för sig själv men det är sådan hon är. Åtminstone då hon är vaken, då ska hon ta över hela världen eller åtminstone så tror hon att det är hon som regerar. Hon har verkligen tagit stora steg sedan hon flyttade hem till mig &killarna i September och eftersom hon blivit så här fin nu måste jag tro på att det var meningen någonstans att hon skulle komma och bo norrut.
Gladare, nyfiknare och piggare hamstertös får man verkligen leta länge efter för att hitta fast så har jag ju lagt ner en hel del jobb med för att få henne så här fin, men det är roligt då man faktiskt kan börja att se vissa resultat. Sedan tror jag att hon trivs som fisken i vattnet då hon har fått börja vara ute iklädd selen om det är väder, hon formligen forsar runt i gräset och gör små gångar och har inte minsta tanke på att gå tillbaka in utan hon tar verkligen för sig!  Till och med mamma tycker att hon är otroligt snabb och aktiv i jämförelse med killarna som det oftast inte alls är samma fart på. Nej Ariel är verkligen sin egen personlighet. Det märks ju inte minst på att hon vägrar ha på sig sin röda sele som jag köpte åt henne, nej istället så tycker hon att Timons passar utmärkt. Eventuellt är det väl som så att det är lukten som får henne att krypa in i den lättare men jag tro också att hon tycker den röda färgen på hennes egen är för skrikig. Nu sägs det ju att hamstrar inte har någon vidare syn, men ibland måste man ju få undra då hon visar så tydligt att hon inte alls tänker ha den röda på sig, den kanske är allt för avslöjande vad vet man ?
Hon har bara en sak i sikte, hon verkligen VILL och SKA framåt.
Sedan är hon otroligt nyfiken på allt och ska kolla in varenda sak som verkar spännande, en trampmaskin blir tillexempel väldigt intressant.
 
När hon är ute i hagen så älskar hon att botanisera bland blad och grässtrån, hittar hon något lämpligt stoppas det genast in och göms i kindpåsarna. När de börjar bli fyllda går hon nöjt in i transportburen igen om den är med som om hon försöker säga att hon är nöjd. Då är det bara att stänga luckan och bära in henne igen, sedan är hon väl inte lika nöjd då hon kommer ner i buren men hon brukar gå in med maten och lägga den i sitt skafferi.Så  det är sådan hon är mattes lilla prinsessa, vem kunde ana att hon skulle bli så här tillgiven då jag skrev det första inlägget om henne här på bloggen?
Sedan finns det ju alltid de som tycker annorlunda att man borde göra si eller så men jag tror att var och en som är en ansvarig djurägare känner sina egna djur bäst. Dessutom kan jag verkligen inte se att det skulle gå någon nöd på någon av mina tre guldkorn då de får allt och kanske lite till vad de behöver både i frågan om tid och omsorger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0