Moffsan på er!

Moff moff på er! Nu har det äntligen blivit så att jag Stuart har lyckats springa ifrån matte i hallen och hunnit före henne till tangetbordet. Nåja hon kanske får assistera med att skriva för annars skulle ni knappast förstå min dialekt.Det gör inte matte heller utan hon tycker mer att jag låter som en fågel stundtals än som den lilla guldgosse jag är. Fast så liten kanske jag inte riktigt än heller, jag börjar faktiskt växa på mig rätt så bra. Dock så har jag mycket av min personlighet kvar och det märker matte då jag är ute och springer. För jag är nyfiken på allt och pigg på att kolla in det mesta som kan vara av intresse för en hamster.Det finns visserligen saker jag gillar att göra mer än andra....Förutom att vara ute på en massa upptåg så är det skönt att bara få sitta hos matte ibland i soffan och mysa men allra helst så är jag ju ute på språng. Fast jag menar man måste ju passa på att leva medan man kan eller hur ? Jo det är nackdelen att vi inte blir så gamla men det är väl därför matte fotar oss så mycket, för då är minnena lättare att kommma ihåg. Själv tycker jag det räcker om jag minns hur buren, hallen och köket ser ut. Då är min lagringsdata rätt full men det blir ju ändå till en liten karta som jag kan navigera mig efter. Vad Timon gör? min stora hushållskompis ligger nog och drar sig. Hann brukar titta fram då matte ska gå och lägga sig men jag vill ju passa på att ha lite kul innan!
Matte har lagt fram en bra kartong åt mig och Timon. Vi håller på att med gemensamma krafter förvandla den till en häftig tunnel. Jag hoppas det fungerar som i Spegel Spegel, ni vet matte älskar den serien fortfarande där några barn reste genom tiden igenom en antik spegel just! Det vore väl coolt om det skulle funka ?
Fast ibland är det bra att hålla koll på var hon är någonstans.
Jag har nog inte riktigt modet för att ta körkort än, men att inspektera den här mystiska saken går ju bra.
Jag begriper inte varför det här hörnet är förbjudet för oss hamstrar, matte säger det gång på gång och flyttar mig så snart jag närmar mig området men det är så svårt att motstå den där gnagvänliga kartongen som hon har ställt för.
Är det den här vägen man kommer ut ?
Det är mysigt att provsitta mattes skor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0